zolibá Creative Commons License 2000.02.14 0 0 10
Sziasztok! Ide is betettem a lábam. :-)))

lborli: A Britannia B757-el kapcsolatban csak annyit mondhatok, hogy a cuccok egy része rajta csereszabatos a B767 kütyüivel. Ilyen hiba esetén valószínűleg tudott volna segíteni az ACE.
De, ha más jellegű volt a hiba (és elnézést kérek az érintettektől, de ezt egy pilcsinek egyrészt nem is dolga meghatározni, másrészt, nem is bizti, hogy értene hozzá), akkor lehet, hogy rosszabbul járt volna, ha leszáll Bp-n. Lehet, ugyanis, hogy azzal a hibával még utasok nélkül sem szállhatott volna fel újra, ezért ide kellett volna utaztassanak szerelőket. Ez újabb plusz költség. Így talán olcsóbban megúszták és az utasokat is egy, valahol várakozó cseregéppel azonnal el is vihették.

Azzal egyetértek, hogy a légiforgalmi irányítói szolgálat szolgáltatásainak minősgét határozottan emelheti, az, ha ilyesmiről is tudnak tájékoztatást adni a levegőben lévőknek. Célszerű lenne erre a célra egy adatlapot kiadni a magyarországi és környező reptereknek, amiben tájékoztatást adnának a javítási lehetőségeikről. De az Aviation Week and Space Technology újság is évente megjelentet egy "Maintenance Directory" című összeállítást az alapvető adatokkal: géptípusok, végrehajtott karbantartási formák, jogosítások. Ezt, használhatnák az irányítók is.
Persze a pilcsikkel tudatosítani kell, hogy ezek csak tájékoztató adatok.