advocatusdiaboli Creative Commons License 2022.06.07 -3 2 423795

Ez most már sima mellébeszélés. Te magad is megtalálod amúgy a firtatott statisztikai adatokat.

Az individuális közlekedésre komplett társadalom- és iparszerkezet épült fel, az egész elővárosi lét, de a gyártóüzemek diverzifikációja is annak köszönhetően alakult ki, hogy a dolgozók meg tudták már nagyobb távolságból is oldani napi szinten a bejutást. 

Az individuális közlekedés meg gyakorlatilag egyet jelent a gépjárművekkel. Az állati erővel közlekedés, lóháton-lovaskocsin közlekedés korában a individuális közlekedés gyakorlatilag az pénzügyi-politikai arisztokrácia, az egyszerűség kedvéért az igazán gazdagok kiváltsága volt.

 

Vidéken pedig a XX. század első feléig még a mezőgazdasági művelés is ahhoz igazodott, hogy mekkora távolságra tudnak még az emberek napi szinten gyalogszerrel értelmesen elmenni kapálni-kaszálni. Ezért is volt a történelem folyamán jellemző az egyenletesen szétszórt sok-sok kicsi falu modellje - minden falunak volt egy 3-4, legfeljebb 6-8km sugarú "hatóköre", azon túl napi szinten elballagni dolgozni már annyira nem volt célszerű, hogy akinek ott volt mégis földje, az a házát is oda húzta fel tanyaként, majd esetleg falu nőtt ki körülötte. Magyarországon egyébként 1900 körül a népesség kb: negyede élt városokban, a háromnegyede "falusi" volt. Száz év alatt, az ezredfordulóra egy gyakorlatilag megfordult - nálunk. De az USA-ban városi volt a lakosság fele már száz éve is.

Előzmény: Auralianus (423791)