Nagyadamka Creative Commons License 2022.06.05 0 1 5043

Üdv g.bácsi!

 

A képen úgy látszik, hogy viszonylag tiszta a mozdony és az irányváltó prespánja sincs nagyon meggörbülve- elvetemedve.

Lehet próbálkozni jó minőségű kontakt sprével amit kifejezetten műszerészek használnak. De vigyázni kell, hogy csakis a "prespán" lapok közé menjen!

Ha a "prespán"  a teteje felől magába szívja a kontakt sprét, akkor el deformálódhat, úgyhogy rongy legyen kéznél!

Volt olyan mozdonyom, ami ugyanezzel a problémával szenvedett.

Meg kell nézni, hogy az irányváltó valóban "végállásban" van-e?

Van, hogy a szokásosnál picit nagyobb erővel kell kezelni a tolattyút és jó lesz!

Vagy a tetőt levéve egy csavarhúzóval kell az irányváltó "pecket" megnyomni. Ez akkor lehet célravezető, ha az irányváltó tolattyú és a "pecek" között hézag/ kottyanás van.

De lehet, hogy csak néhányszor meg kell járatni. Azt viszont tudni kell, hogy az irányváltó szerintem érzékeny rész.

Én nem szoktam feleslegesen fárasztani. Egy évben egyszer játszás közben kipróbálom, de inkább csak az izzók működését tesztelem és megnyugtatom magam, hogy " működik" a lassan 70 éves technika.

Ha egy irányba jól megy a mozdony és erős, akkor örülni kell és és élvezni a vonatozást!

 

Üdv, Ádám

Előzmény: g.bácsi (5041)