Mongoose Creative Commons License 2000.02.08 0 0 169
Hali!

Most olvastam az Autó Plusz legújabb számában egy Alfa Tesztet amit veletek is meg szeretnék osztani:

A szépség és a szörnyeteg

Teszt: Alfa Romeo 166 Super 2.0 V6 Turbo

Az Alfa Romeo 166-os motorpalettájának tesztautónkban szolgálatot teljesített egysége rendkívül élvezetessé tette az olasz márka zászlóshajójának vezetését. Ráadásul a vonzó forma, a stílusos belső és a korszerű technika is képes volt megdobogtatni a pilóta szívét.
Felturbózott élménycsomag
Az Alfa Romeo legnagyobb csinoskájának gépházteteje alatt csodálatos látvány tárul elénk: a hathengeres V-elrendezésű, kétliteres turbófeltöltős, töltőlevegő visszahűtéses és overboosttal (a maximális gyorsulás érdekében ideiglenesen megnöveli a töltőnyomást) felvértezett motor valódi esztétikai csemege, egyszerre testesíti meg a szépséget és a szörnyeteget. Polírozott szívócsövei és a szelepfedél égővörös feliratai megmozgatják az ember fantáziáját és azonnali indulásra, az óriási teljesítmény felderítésére késztetik. Bármilyen hideg is a reggel, nyitva hagyom az ajtót és adok néhány gázfröccsöt, hogy a dallam keményebbre váltson. Az erő muzsikája rendkívül hangzatos az Alfa előadásában! A vaskos ajtót behajtva a zene tovaszáll, ugyanis a 166-os csatahajó zajcsillapítása elsőrangú. A hengerenként kétszelepes motor 205 lóerejével csupán a csúcsmodell háromezres V6-osa (226 LE) kelhet versenyre, 280 Nm-es forgatónyomatékával pedig kizárólag a 2,4 JTD dízelé vetekedhet. A gázba taposva kezdetben semmi meghökkentő nem történik, majd 2000-es fordulatszám tájékán, a turbólyukból kilépve hajmeresztő vágta veszi kezdetét. Ha a kipörgésgátlót kiiktattuk a játékból, a 17 colos könnyűfém felniken feszítő 225/45-ös Goodyear Eagle F1 úthengerek sikoltva könyörögnek a tapadásért, s közben alig győzzük kapcsolgatni a fokozatokat. Adrenalinszintünk a sebességgel együtt rohamosan emelkedik. Mindössze 8,1 szekundum telt el az indulástól, amikor a közel 1,5 tonnás limuzin máris 100 km/h-val száguld és 28,4 másodperc alatt lezavarja az 1 km-es távot.

Dinamikus elegancia
A sportosított Super kivitel első kettős háromszög lengőkaros és a hátsó, oldalanként öt lengőkaros, keményített futóműve nagyszerűen viseli a megrázkódtatásokat. Az autó semleges viselkedése a határtartományban enyhe és egyszerűen korrigálható alulkormányozottságba csap át. A közvetlen áttételezésű kormányművel pontosan dirigálható a kocsi, és az ABS-szel kombinált négytárcsás fékrendszer is nagyszerűen dolgozik. A hatfokozatú váltó azonban kedvezőtlen benyomást tehet az Alfa vezetőjére. Az erőátviteli egység hosszú utakon járt, pontatlan és akadós volt, ráadásul terhelésváltásra erősen bólogatott, feltehetően többször átlagon felüli igénybevételnek volt kitéve. Habár az Alfa 166-os karosszériája - főleg a frontrészen - kevésbé lágyan ívelt, mint példaképül szolgáló kisebb testvéréé, az eleganciát és a dinamizmust egyaránt hatásosan képviselő formát kategóriájának leglátványosabbjai közé sorolhatjuk. A gazdagon felszerelt utastérben számtalan szépen kidolgozott részlet ragad magával, az ergonómia megfelelő, de a középkonzol LCD kijelzős vezérlőpultja némi megszokást igényel. Az Alfa Romeo 166-os alapára a kétezres turbómotorral 10 millió 625 ezer forint. Aki ilyen kaliberű autót vesz, azt remélhetőleg a gyakran 13 liter felé szökő fogyasztás sem riasztja vissza.

Asszem ennek már nem kell kommentár.....
He el akarjátok élőben is olvasni:

http://www.autoplusz.cjb.net/