Fecóka Creative Commons License 2000.02.07 0 0 939
Sztrájkolók/nem sztrájkolók aránya:
Én mindent elhiszek. Még azt is, hogy tényleg a vasutasok 95 %-a sztrájkolna, csak így még fizetést is kapnak. De: Valószínüleg a társadalom is nagyobb szimpátiával viseltetne a sztrájk iránt, ha a vasutasok 95%-a sztrájkolna, mert akkor elhinnék az emberek, hogy itt valóban komoly gond van. Így viszont meg lehet nézni a hozzászólások nagy része miről tanuskodik. (a kifejezetten politikaiakat inkább hagyjuk. :-)) )

kkalmi:
A sajtóirodáról azt hiszem nem is ebben a topicban írtad, hogy a sajtóiroda vezetője akarja megszüntetni a vonalakat, meg ő mond mindenfélét, amikor nem is vasutas. Igaz Ö nem vasutas. Ö PR szakember. Ennek a topicnak a hozzászólásaiból is lemérhető, hogy nagyon jó PR szakember! A mellékvonalakat nem ő akarja bezárni. Ö a felső vezetéstől kapja az információit, és javaslatot tesz arra, hogy milyen lépéseket kellene tenni, hogyan kellene "tálalni" bizonyos dolgokat. Ha a szakszervezeteknek is lenne PR-osuk, akkor valószínüleg nem akarták volna megakadályozni vasárnap? annak a három személyvonatnak az elindítását, hanem a MÁV-ot kényszerítenék a mielöbbi megállapodásra, és nem az utasokat szivatnák.

Mi közünk van nekünk a vasutasok fizetéséhez? Semmi. Nem is érdekelne. De mivel nem mennek a vonatok, ezért aztán most ez a téma. Bár nem tudom megfigyelted e, hogy már egyre kevésbé foglalkozik veletek a média. Én is azt mondom. Mivel a MÁVnak amúgy is veszteséges a személyszállítás, az utasokat meg nem kéne szívatni a MÁV belügyei-bérvitája miatt, ezért az ÖSSZES személyvonatot el kellene indítani! Vagy már belegondoltál abba, hogy ugyan fennakadást, kényelmetlenséget okozott ez a sztrájk, de azért nem állt meg az élet! Már nem annyira fontos, kihagyhatatlan szereplő a MÁV, a vasút, mint régen!

"Akik nem tudnak busszal bejutni dolgozni, akiknek a buszjegyet nem fizeti a munkáltatója, stb... "
Miért nem tudnak busszal bejutni? Mert az ott áll meg a falu közepén, és nem kell másfél, két km-t gyalogolniuk a vasúthoz? Mellesleg akinek nem fizeti meg a buszbérletet, annak nem fizeti meg a vasúti bérletet sem.

"1. Átlag: napi 200 utas, de ez nem egyenletesen oszlik el, hanem a reggeli, és a délutáni órákban van a legnagyobb igény, ami azt jelenti, hogy ekkor van a legnagyobb kapacitásra szükség, azaz több busz kell és azok sem lesznek egyenletesen kihasználva."
Tehát reggel kb. 80, meg délután-este is 80 utas. Nappal meg késő este, 40. Akkor miért napi 14-16 vonatot indít a MÁV? (Te írtad, hogy mennyi munkája van egy ilyen helyen dolgozó vasutasnak)

"normális utaskiszolgálás.) "
De azok a szemét MÁV vezetők bunkók az utasokkal! Bezzeg a jegyvizsgálók! :-)

"Környezetvédelem: Ha egy egyszerű mellékvonalakon közlekedő BZ motorkocsi közlekedik, km-enként átlagosan 0,5 litert fogyaszt. Ha személygépkocsi közlekedik, km.-enként átlagosan 0,05 litert fogyaszt. Tehát, ha 10 személygépkocsi helyett a 10 ember vonattal utazik, a környezetet közel ugyanannyira károsítja..."
Akkor a MÁV ezt az összeget mint környezetvédelmi támogatást kapja a környezetvédelmi minisztériumból, hogy a veszteséges vonalakat fenntartja! De tudtommal nem így van. De ne arról meséljünk, hogy jaj ezek a szemét MÁV vezetők meg akarják szüntetni ezeket a jó kis mellékvonalakat (mellesleg nekem is nagyon tetszenek ezek a kisforgalmú vonalak) És mi van azokkal a BZ-kkel, amelyeken 1-8 utas megy (ebből mondjuk 2 fizető utassal, mert a többiek vasutasok?) És mi a szarért járatják a BZ vezérek a BZ-k ugyanolyan motorját, mint ami a Volánbuszokban van? Ennyit a környezetvédelemről. Mellesleg az út akkor lenne igaz, ha az utak 100%-os kihasználtságuak lennének, és nagyobb forgalmat már nem viselnének el. De általában ezeknél a mellékvonalak környékén lévő utak sincsenek éppenséggel lestrapálva. (Hál istennek!)

"Abban a bizonyos 2800 km.-ben benne van a Balaton északi parti vasútvonal is, és a Nyugati-Vácrátót-Vác is. Ezek, ugyanis nem kellenek a nyugati vevőnek, mivel nincs rajtuk nemzetközi átmenőforgalom."
A Balaton északi részét sajnálnám, bár nem tudom mekkora ott a forgalom. Bár tartok tőle, hogy gazdasági szempontból az év nagyrészében tényleg nem éri meg fenntartani. De idegenforgalmi, politikai szempontból biztos fontos. Azt azért nem hiszem, hogy tényleg meg is szüntetik. Nyugati vevő: Mert az a szemét Francia vasút idejön és megveszi az egész Hegyeshalom-Budapest szakaszt, és nem által majd francia vasutasokkal dolgoztatni igaz? Ezt Te sem gondolhatod komolyan!

Fecó

Előzmény: kkalmi (919)