kkalmi Creative Commons License 2000.02.06 0 0 919
Fecóka ! (884)

"-mennyi ember veszti el a munkahelyét (nem csak a vasutasok), és ennek milyen további következményei vannak
A vasutasokon kívül ki veszítené el? "

Akik nem tudnak busszal bejutni dolgozni, akiknek a buszjegyet nem fizeti a munkáltatója, stb...

"Napi 50-200 utasról beszélünk, ez ugye 1-4 autóbuszos töbletet jelent a teherforgalomnál meg mondjuk 3-4 kamazzal többet. Mert azt nem értem, hogy miért terelődne feltétlenül egyedi közlekedésre? Akinek eddig nem volt autója, az most hirtelen vesz, mert nem megy a vonat? "

1. Átlag: napi 200 utas, de ez nem egyenletesen oszlik el, hanem a reggeli, és a délutáni órákban van a legnagyobb igény, ami azt jelenti, hogy ekkor van a legnagyobb kapacitásra szükség, azaz több busz kell és azok sem lesznek egyenletesen kihasználva.
2.Nem biztos, hogy vesz autót, de akinek van, az áttér arra, mert ha 2 fő utazik, már a busznál olcsóbb!! A vonat 3 fő együttutazásakor még versenyképes lehet az autónál: kényelem, stb. Ehhez azonban arra van szükség, hogy normális szolgáltatást lehessen nyújtani. ( Pl. jó csatlakozások, tiszta és pontos vonatok, normális utaskiszolgálás.)

Más:
Környezetvédelem: Ha egy egyszerű mellékvonalakon közlekedő BZ motorkocsi közlekedik, km-enként átlagosan 0,5 litert fogyaszt. Ha személygépkocsi közlekedik, km.-enként átlagosan 0,05 litert fogyaszt. Tehát, ha 10 személygépkocsi helyett a 10 ember vonattal utazik, a környezetet közel ugyanannyira károsítja, tehát ennél több utas vonattal utazása már azt jelenti, hogy sikerült tenni valamit a környezetünk megóvása érdekében. Ennek további előnye, hogy nem terhelik a közutakat és a kapacitások növelése érdekében nem kell újabb területeket elvenni a mezőgazdaságtól, a természettől.

"Van némi fogalmam róla, de amiket leírtál az akkor jelent feladatot, ha naponta 14-16 vonat közlekedik (ezeket a vonatszámokat Te írtad!) és nem 4-5 félig, vagy teljesen üresen! Nem azokat a vonalakat akarják megszüntetni, illetve bezárni, vagy az utasforgalmat megszüntetni rajta, ahol van forgalom, hanem ahol NINCS! A MÁV az egy fuvarozó cég! Tudomásul kéne venni, hogy változik a világ! "

A helyzet az, hogy nem csak azokat a vonalakat akarják bezárni. Abban a bizonyos 2800 km.-ben benne van a Balaton északi parti vasútvonal is, és a Nyugati-Vácrátót-Vác is. Ezek, ugyanis nem kellenek a nyugati vevőnek, mivel nincs rajtuk nemzetközi átmenőforgalom. Az első 1000 km.-en tényleg úgy tűnik, hogy kicsi a forgalom, de ennek okait is meg kellene vizsgálni. Ezt az elmúlt években a mellékvonalak forgalmának, szolgáltatási színvonalának rontásával érték el. Ezt folyamatosan végig tudtam kisérni a 86.-os vonalon, mivel '93 óta szinte naponta utazok ezen a vonalon. A menetrend manipulálása, vonatok sebességének ideiglenes csökkentése (4-5 hónapig 40km/ó, utána minden változtatás nélkül ismét 60 km/ó), a vonatok számának csökkentése, mind hozzájárult ahhoz, hogy jelenleg kb 25%-ra esett vissza a személyforgalom. Mindezt azért csinálták, hogy bebizonyítsák, nincs szükség erre a vonalra (sem). Ez az egyik ok, amiért továbbra is tartom azt a véleményemet, hogy ez a vezetés nem fogja megoldani a vasút helyzetét, ezért adja át a helyét olyanoknak, akik nem a leépítéseket, hanem a fejlesztéseket akarják.

"Valaki azt írta, hogy a mozdonyvezetők hülyék. Nem igaz! Csak esetleg baromira nem érdekli őket semmi, csak a saját fizetésük. Van ez így. "

Ha a mostani sztrájkra gondolsz, a fizetés a legkisebb probléma. A bizonyos 4 pont közül ez tűnik a legkönnyebben megoldhatónak. Ami nehezebb: a vezetők nem akarják a kollektív szerződést, azt, hogy a privatizációt a szakszervezetek kontrollálják. Mindkettőre meg van a saját érdekük. K. Sz.-t nem akarnak, mert a bértábla visszavezetésével le kellene mondani a 30% feletti béremeléseikről. A privatizációhoz pedig nem kell magyarázat...

iceland666 ! (893)

" Miért nem lehetett például - a Máv-hoz hasonlóan - többféle javaslattal előállni? Félreértés ne esék én nem vagyok elfogult a Máv irányában, de számomra sajna az jött le az elmúlt hetek hireiből, hogy inkább a Máv az, aki hajlandó lenne a megegyezésre, csak nem azokkal a feltételekkel, amelyket a "szakik" tettek le az asztalra. "

A MÁV ugyanazt ismételgeti november óta. Csak azt hangoztatják, hogy újítanak. Én végigolvastam a kiadványaikat, de semmi újat nem tettek le. Sőt az Interneten egy elég durva hazugságot is megjelentettek: Megállapodásnak tituláltak egy tervezetet. Amikor azt az állomásokra szétküldték, előtte kézíratilag hozzáírták, hogy "tervezet". Ezt az Interneten nem így jelentették meg, félrevezetési szándékkal. Ez egyértelmű diktátum volt!
Mellesleg a MÁV sajtóiroda annyit hazudozott már, hogy bíróság előtt lesz kénytelen felelni a vádaskodásaiért, és a rágalmazásaikért, úgyhogy hiteles információkat onnan senki ne várjon!
.
A szakszervezetek több javaslatot tettek, engedtek is követeléseikből.

wiat ! (895)

"Megejtem első hozzászólásomat, azon okból, hogy most éppen egy kollégiumban ülök, mert a jelen körülmények között, az egyébként 7 órás utam egy hétvégés lenne, csak haza.
Az egészről, pedig az a véleményem, hogy ez nem sztrájk, hanem ZSAROLÁS. Zsarolják a MÁV-ot, a kormányt, és eközben velem tolnak ki. "

A zsarolás, és a jogszerű sztrájk fogalmával érdemes lenne megimerkedned.
Egyébként sajnálom, hogy ilyen helyzetbe kerültél, de ezért a kormány és a MÁV vezetés a felelős!

Szykla ! (904)

"Akárki is ez a Gaskó, számomra a tavalyi sztrájk óta az ország egyik legellenszenvesebb figurája. Meggyőződésem, hogy most is csak azért erölködik görcsösen tovább, hogy azt higyjük, ő a keménylegény. Pedig csak a saját pozicióját félti. "

Nem hiszem, hogy a saját pozícióját félti. Ugyanis a szakszervezeti tagok újraválasztották a múlt évben.
A MÁV sajtófőnöke, aki egyébként a vasúthoz semmit sem ért, a nagy lelkesedésében, szerintem egy vez. ig. helyettesi pozícióra pályázik, kiválasztott egy szakszervezeti vezetőt és lejárató hadjáratot kezdett. Meg kellene nézni,hogy mit is keres ilyen ember a MÁV sajtó élén, akinek a vasúti alapfogalmakat külön "tolmács" fordítja.

joebacsi ! (909)
"Nem, nem stimmel amit mondasz!
A sztrajk egyszeri X millioba kerul most.
Egy beremeles EVENTE X millioba.
Van kulonbseg. "

A szakszervezetek csak mostani béremelésért harcolnak, a MÁV ajánlotta a 3 éves megállapodást.
Van különbség!

Kozma Kálmán