Újlaki Creative Commons License 2000.02.05 0 0 250
Pár hete elemeztük éppen a statisztikákat, és meglepő (?) módon az jött ki, hogy nincs szignifikáns különbség a keleti és a nyugati típusok között. Inkább megfigyelhető valamiféle korreláció az egyazon technikai-technológiai korzsakban, vonulatba tartozó gépek között.

Az LCFerenc Prágában kicsit keményen szállt le. A nagy tömegű farokrész a hajtóművekkel a ledöccenéskor letört, pontosabban lekonyult, a gép végighúzta a betonon a lógó belét. Utas nem sérült meg, de a pilcsik és a fedmérnök igen. Később a pilótát találták hibásnak, el is ítélték felfüggesztett börtönre, holott elhangzott a tárgyaláson, hogy több alkalommal is észrevették a felettesei, hogy rosszul becsüli a magasságot. Szerintem a feletteseknek lett volna börtönben a helyük. Ha már.

A hajtómű és a szárny között eltörő törzs ilyen leszállásoknál tipikusnak mondható a hátsó hajtómű-elrendezésnél. Láttam egy fotót egy DC-9-esről, ugyanígy tört el.

Előzmény: Törölt nick (248)