wartburg1963 Creative Commons License 2022.05.07 0 0 112517

Kedves Topictársak!

 

Februárban vettem nagy reményekkel egy csaknem tízéves, 1.6 CR TDI VI-os Golfot, DSG automata váltóval, 78 ezer km-rel. Külföldről (Hollandiából) behozott autó. Alapvetően munkaeszköznek kell, sokat járok vidékre, alapvetően tehát nem városi autónak vettem.

Még megvásárlás előtt elvittem egy állapotfelmérésre márkaszervizbe, ahol a látható állapot és a kiolvasott hiba- és állapotkódok alapján pár apróságon kívül (pl. eléggé gyenge az akkuja) más nem állapítottak meg.

Megvásárlása után kb. három héttel elromlott az automata váltója. Bizonyos mértékben szerencsém volt, mert az eladó (magyar magánszemély, aki kint nmegvette és behozta az autót) beleállt a dologba, keresett hozzáértő szervizt, megjavíttatta, a költséget nagyjából megfeleztük. A váltóban az elektronikus vezérlőpanel ment tönkre + két olajszelep. Mindkettőt kicserélték. Nekem kb 100 eFt--ba került.

Két hét múlva egyszercsak nem indult be, az akkuja gyakorlatilag hirtelen nullán lett. Akkucsere, start/stop akkumulátor, 60 e Ft (az olcsóbb fajtából).

Ezt követően megelőző jelleggel szerviz: olajcsere és (mivel most már tartottam tőle, h valójában nem annyi km van benne,) vezérműszíj csere. 240 eFt

Megint használtam kb három hetet, mikor EGR hiba, EGR szelep csere. (A szerelő szerint ennél a típusnál a tisztítás csak ideig-óráig segít, ezért ő a cserét javasolta). Munkadíjjal együtt 150 eFt.

Kb újabb két hét múlva ugyanazokat a tüneteket produkálta autópályán (ízzószál ikon kigyullad, teljesítmény elvesz). Újraindítás után elmúlt ugyan, de ezek után nem mertem vele még több mint 300 km-t menni, így visszafordul, szerelő, hibakód kiolvasás: 3. henger befecskendezőszelep, elektromos hiba. A szerelő szerint ha most elmúlt a hiba, használjam még az autót, injektortisztító adalékkal és leginkább prémium üzemanyaggal. A szerelő szerint egyébként az autóban több km van, mert mindezek a hibák nem indokoltak egy ilyen keveset futott gépkocsinál.

 

Most itt tartunk.

Összességében jóval félmilliót kellett már rákölteni, ami önmagában sem kevés. Ugyanakkor a legfőbb baj az, h nincs meg az a biztoságérzet és bizalom, ami mindenképp kell ahhoz, h az ember nap mint nap bizalommal és rossz érzés nélkül üljön be egy autóba.

Felmerült bennem, h talán most kellene túladni rajta, és venni egy egyszerű, manuális váltós, szívóbenzines használtat, amit esetleg majd 2-3 év múlva le kell cserélni újabbra, viszont nincs benne a napi stressz és bizonytalanság. És persze, h milyet lenne érdemes venni? Mindenképp kombit szeretnék, és őszintén szólva eddig nagyon megszerettem a 3-as 4-es Golfot (ezért is vettem most az újabb 6-ot), de el tudom engedni, le tudok mondani róla.

Várom a véleményeket, tanácsokat, gondolatokat.

Köszönöm!