Istenkeres Creative Commons License 2022.05.04 0 0 22

Az ószövetségi messianisztikus elképzelések szerint a Messiásuk, Immánuel csak azután léphet színre, miután a világon a bűn már elhatalmasodott. A Babiloni Talmud így ír ezekről az időkről:

 

 

"Ezt tanítják: Jehuda rabbi mondta: Abban a korban, amikor Dávid fia eljön, a gyülekezetek [a tudósok] kurvák házává lesznek, Galilea meg lesz semmisítve és Gabla (*Egyébként ismeretlen helységnév; néhány szövegben ez a mondat hiányzik) el fog (*bűnös nincs jó jelentése; egy párhuzamos hely (**Sot. Fol. 49b)) pusztulni; a határon lakók városról városra fognak vándorolni anélkül, hogy megszánnák őket; a tudósok bölcsessége el fog korcsosulni; a gonosztól irtózókat meg fogják vetni, a kor arculata egy kutyáéhoz (*ez azt jelenti, hogy a szemtelenség és a pimaszság fog uralkodni.) lesz hasonlóvá és az igazság el fog tünni, ez azt jelenti (*Ézsaiás 59,15) és ez így történt, hogy az igazság hiányzott, és aki elkerüli a gonoszt az őrült. - Mit jelent az, hogy ez így történt, hogy az igazság hiányzott? Rabh iskolájában azt mondták: Csordákra (*344) oszlanak és kivándorolnak. Mit jelent az: aki a gonosztól irtózik, az őrült? Šilas rabbi iskolájában magyarázzák: Aki a gonosztól irtózni fog, az az emberek számára őrültnek fog számítani." (saját fordítás)(Lazarus Goldschmidt: Der Babylonische Talmud, Neunter Band, Frankfurt am Main, Jüdischer Verlag im Suhrkamp Verlag, 1996 - Synhedrin, 97a, S. 64)[46]

 

Egy másik elképzelés szerint a Messiás fellépése előtt a világgazdaság összeomlik:

 

 

"A MESSIÁS JÖVETELE ELŐTT A VILÁGGAZDASÁG ÖSSZEOMLIK" (forrás: Naftali Kraus - ZSIDÓ VILÁGHIRADÓ SZEPT. 8)

 

 

Egy harmadik koncepció alapján addig nem lép fel a Messiás, amíg mindenki koldusszegénnyé nem válik:

 


"Ugyanis a Talmud azt állítja, hogy „Dávid fia (a Messiás) mindaddig nem jön, míg a garas ki nem fogy a zsebből”, azaz mindenki koldusszegény nem lesz." (forrás: Naftali Kraus: Nicávim - A megváltás üteme és módozatai)