Intruder Creative Commons License 2000.02.04 0 0 880
Kedves jean-sol !

"Hallottak már arról, hogy a sztrájk a demokrácia fontos eleme? Ha nem, esetleg be lehet iratkozni egy politológia kurzusra, vagy el lehet olvasni egy könyvet a demokrácia működéséről. "
Nos. Ehhez csak annyit fűznék hozzá hogy, ha nem csak bekopiztad volna a hozzaszólásodat hanem mondjuk belekukkantasz az előző nyolcszáz akárhány hozzábüfibe akkor láthatnád, hogy a vasutas sztrájkkal egyet nem értők nem magával sztrájkkal mint intézménnyel nem értenek egyet hanem a jelenlegi vasutas sztrájkkal. S azért ez rohadtul nem mindegy.
"A fentiek értelmében,úgy gondolom az önző és szűklátókörű megközelítés helyett /én sem keresek annyit ; csak az utasokkal b*nak ki/ inkább megértéssel és szolidaritással kell MINDEN sztrájk felé fordulni. "
Gondolom, hogy ez csak poénnak szántad. Mert nehogy már mindegy legyen, hogy ki, mikor, hol, milyen céllal, mekkora kárt okozva, évente hány alkalommal stb.. sztrájkol.
"A sztrájk a "politikai fékek" egyike, mely lehetővé teszi a népnek a hatalom közvetlen gyakorlását /demokrácia=a nép hatalma/, valamint korlátozza a képviseleti rendszerben aktuálisan kormányon lévők, illetve a munkáltatók "túlhatalmát". "
Megint tévedsz. Milyen fék és mit fékez.???? A sztrájk az érdekérvényesítés legvégső eszköze a munkáltatóval szemben. Nem pedig a véleménnyilvánítási mindennapi módja. Mondjuk nem igazán örülnék neki, ha mindenki öt percenként sztrájkolna ha valami nem tetszik amit az aktuális hatalom (legyen az számomra szimpatikus vagy sem, mindegy) tesz v. tervez tenni.
"Nálunk a sztrájk mint politikai fék eddig nem nagyon működött, és ez meg is látszik az ország demokratikus politikai berendezkedésén. Aki figyelemmel kíséri a demokrácia működését más európai /vagy egyéb/ országokban azt tapasztalhatja, hogy a sztrájk mindenhol elfogadott és rendszeresen alkalmazott módszer. Példaként lehet említeni Franciaországot, Lengyelországot, Angliát, de szinte bármely EU tagállamot, ahol - országunkkal ellentétben- szinte minden héten sztrájkol valaki.
A vasutasok sztrájkja mindanyiunk számára fontos, mert most teremtődik meg magyarországon a sztrájk hagyománya.
A sztrájk kellemetlenséget okoz, de ha nem okozna, senki nem venné komolyan"
Hát igen ebben tényleg sok igazság van. Mondjuk azért hozzátennék két dolgot:
- a jogos és indokolt sztrájknak.
- a fent említett országokban azonban vannak még egyéb szerintem fontosabb hagyományok is ilyen például az ügyfél központú szolgáltatás vagy a szigorú munkafegyelem. Szerintem ha van valami amit érdemes lenne átvenni akkor ezzel a kettővel kellenne kezdeni, aztán jöhet sztrájk. S fel kellenne számolni az állami szektorban azt a hozzáállást, hogy én vagyok itt fasza csávó örülj, hogy kiszolgállak. Mert tudod nem én vagyok a mozdonyvezetőért, az orvosért, a tanárért, a rendőrért, a pincérért, b@szakodó apeh ügyintézőért hanem fordítva. Hogy hogyan jön ez ide?? Az hogy a vasutas sztrájk szimpátia indexe erősen a 10%-hoz a tart a lakossági körében (és mondjuk itt is....) nem azért van mert mindenki cső hülye és nem tudja, hogy milyen fasza dolog és szép hagyomány is sztrájk. Hanem mert nem lehet attól eltekinteni, hogy szolgáltatást (jelen esetben vasutat) használók (utasok) milyennek tartják a szolgáltatás minőségét, szolgáltatást végzők (jelen esetben vasutasok) hozzáállását és az ehhez párosuló jövedelmet. S ha ezt összekomparáljuk az évenkénti sztrájkok számával akkor igencsak lehangoló eredményt kapunk.
Például azzal a hozzáállással amit itt egy korábban hozzászóló vasutas említett, miszerint azért koszosak a vonatok mert az utasok baromi primitivek (ami persze lehetséges) és mindent összekoszolnak (csak azért hogy bosszantsák szegény vasutasokat) a privát szférában nem sokáig lehetne megélni. Mondjuk sok egyéb mellet ezért nem lenne célszerű a fizetéseket a privát szférához viszonyítani.

Kedves Kálmán!
Végig követtem azt a 'szópárbajt' ami közted és ff között zajlott és meg kell mondanom nem értek egyet a sztrájkkal de nagyon hasznosnak tartom a hozzászólásaidat mert sok olyan dolog is kiderül amiről más forrásból aligha értesülhetnénk. Azonban van valami amit meg kell mondanom mindig is zavart ha végig olvastam a hozzászólásaidat. Mégpedig az a gondolat amit sohasem mondtál ki de mindig ott volt sorok között, hogy aszondja itt aztán mindenki a vasutasok ellen van. A gonosz kormány, a korrupt vezetők (persze nem szakszervezetiek ők ugye szentek...), a hülye utasok akik nem értik meg a vasutasok problémáját és mindent összekoszolnak, és szemét nyugati kapitalistát akik egy veszteséges MÁV-ot akarnak gagyi pénzért megvenni. És persze itt vannak a másik oldalon a szakszervezetek és az egyszerű vasutasok akik hősiesen kűzdenek a gonosz elnyomás ellen. Már ne haragudj de szerintem ez elég gyermeteg elképzelés.Te sem gondolhatod teljesen komolyan, hogy kivétel nélkül minden MÁV vezető korrupt szemét állat és nem ért a vasúthoz, minden elképzelésük hülyeség, és csak a saját pecsenyéjüket sütögetik a vasutasok kárára, ellenben a szakszervezeti vezetők az el nem ismert vasúti zsenik.... Tudod a vasúthoz tényleg nem értek (ezért volt számomra érdekes amit írtál) de a privát szférában elfogyasztottam néhány céget és amikor azt mondod, hogy "Ebből is látható, mennyi joga van a magyar munkavállalóknak! SEMMI" akkor egyrészt nem tudom, hogy mihez viszonyítasz másrészt kénytelen vagyok megállapítani, hogy halvány fogalmad sincs arról, hogy a magánszférában akár külföldön akár máshol milyen jogai vannak a munkavállalónak. Mondjuk aligha foglalkozhat főnöke fizetésével vagy hogy milyen kocsival jár (és nevetséges lenne ha ezt hozzná fel érvként ha megkérdeznék, hogy miért sztrájkol...), vagy hogy a céget ki adja és ki veszi meg és mennyiért és mikor,és hogy milyen átszervezést hajtanak végre cégen belül, kit vesznek fel és kit nem adott területre (pl. mozdonyvezetők). (Na most ehhez képest mennyire nincsen semmi jogotok??!!!) Ha nem tetszik kereshetsz másik munkahelyet. S képzeld sok millió ember dolgozik ilyen jogokkal és cég mégis működik, nyereséges és az emberek kapnak fizetést. Mert a saját munkájukkal foglalkoznak és azt csinálják a lehetőségekhez és képességeikhez mérten a lehető legjobban. Apropó reform... Azt mondtad, hogy a MÁV vezetőinek nem érdeke az igazi reform. S a szakszervezeti vezetőknek igen?? Most őszintén.... Egyébként a reformot azzal kezdeném, hogy a kutyaütő baktert vagy állomásfőnököt ugyanúgy kirugnám mint a láblógázó titkárnőt vagy a rossz üzleteket kötő managert. Egyformán nincs szükség egyikre sem, még ha bakter kevesebbet keres akkor sem.

Üdv.
Intruder