NZA Creative Commons License 2000.02.02 0 0 124
"Ez a visszatáplálás egészen nevetséges ügynek látszik! Úgy jártunk ezzel is, mint annyi minden mással. Olyan piszok modern már minden, hogy elfelejtünk mindent, amit 50 éve már tudtunk."

Az 50 eve hasznalt visszataplalas nem egeszen azon az elven mukodott, mint ahogy ma. Es egyszeruen nem felelne meg a mai elvarasoknak az a technologia. Peldaul a regi 2500-as villamosokba epitett visszataplalo kapcsolasban a kb. 6 fekfokaztbol 3-ban volt rekuperacio. Azert megneznem azt a mai jarmuvet, ahol elfogadhato lenne az ilyen keves fekfokozat. Emellett az inditasi vesztesegeket sem lehet ezzel a kapcsolassal kikuszobolni. A mai tirisztoros technikaval viszont nagyobb megtakaritast lehet elerni, pontosan azert, mert az inditasi vesztesegeket is el lehet tuntetni. Emelett rangatasmentes inditast es fekezest lehet megvalositani. Mas kerdes, hogy persze joval bonyolultabb, attekinthetetlenebb alkatreszekre van szukseg, emiatt aztan huzodoznak a regi bevalt technologiat, az ujra kicserelni.

"Mint ahogy a számítógépes forgalomirányítással meg a megállás nélkül (szinte menet közben) modernizált villanymozdonyokkal sem sikerül elérni, hogy a vonatok olyan gyorsan eljussanak Budapestről Bécsbe, mint a gőzvontatás idején."
Talan ne hasonlitsuk ossze azt az idoszakot, amikor volt naponta hat szemelyvonat (a mainal lenyegesen nagyobb menetidovel), es egy gyorssinautobusz. Szerintem ma sokkal nagyobb szemelyforgalom van a vasuton, mint akkor. Ma sem az az akadaly az 1-es vonalon, hogy nem tudnanak a vonatok menni, hanem a kulonbozo vonatok akadalyozzak egymas haladasat (pl. egy tehervonat haladasa visszafogja a szemelyvonatet).

Előzmény: Albertus (123)