Tzl Creative Commons License 2022.04.21 0 0 222958

TunerPro a neve, és le kell tölteni hozzá még a motorvezérlő tartalmakat is külön.

Pont ez a baj vele, hogy ugyanarra a vezérlőre különféle módon kommentált tartalmak vannak. Mértékegységek meg a legritkább esetben. Annyi erőt meg nem éreztem magamban, hogy ezeket elkezdjem összefésülgetni és kitalálgatni. Inkább hagytam a fenébe. :)

De az ECU-ben lévő EPROM foglalatban van, nem kell forrasztani. Nyilván tovább tart cserélni, mint egy online programozás, de nem egy nagy dolog.

Mondjuk nem tudom te mennyi idős vagy, de én ebben az EPROM-os időszakban nőttem fel, programoztam is jópár EPROM-os mikrokontrollert, így nekem azért annyira nem idegen, de tény hogy elég macerás. :)

 

Ezért gondolkodtam egy időben én is egy univerzális motorvezérlőben. Az a baj, hogy a legtöbbnek nincsen annyi be/kimenete, mint ami extrát tud a gyári ECU.

Van a Vems-nek elvileg plug&play vezérlője az e30-ba, de aranyáron.

Akkor kaptam azt a tippet, ha már ennyit ráköltenék, akkor érdemes lenne jópár módosítást is csinálni. pl.: teljesen szétszedni a befecskendező szelepeket (most hármasával párhuzamosan mennek), külön trafókat rakni a hengerpároknak, potméteresre cserélni a fojtószelepet, és kibaszni a légmennyiségmérőt. (az 5% onnan jön, hogy nem fojtja a motort az a nagy mechanikus mozgó lap, hanem direktben tud szívni. Szívó oldalon minden apróság nagyon sokat tud számítani.)

De ehhez már új motortéri kábelköteg kellene, meg rengeteg ismerkedés a Vems-sel, egyenlőre elnapoltam. :)

Előzmény: zetiii (222957)