eezouH Creative Commons License 2022.04.17 0 0 727

Sziasztok!

K12 (2005, 1.0 benzin) tulaj vagyok 5 éve. Abszolút elégedett vagyok a járgánnyal, sok utat megjártam vele, viszont gondolkodóba estem, hátha pont eljött az idő, hogy elengedjem a kezét egy fiatalabbért cserébe, vagy inkább öntsek rá egy kis pénzt, és tartsam meg.

Jelenleg 182.000 km van benne, jellemzően hosszabb távokat megyek vele autópályán, vagy főúton, ritkán városozok (olyankor is hosszabb úton, hogy bemelegedjen, nem szeretem 1-2 km-ért beindítani).

10-12e km-enként van olajcsere (Valvoline 5W30), 40e-enként gyertyacsere, fékek alig fogynak a közlekedésem jellege miatt, önindító fel lett újítva nemrég, meg úgy összességében azért igyekeztem vele foglalkozni mindig is.

 

Ami probléma van:

  • Múlthéten megadta magát a gyári szervóm, ez 1-2 héten belül megoldódik, ha minden igaz
  • Azért valamennyi olajfogyasztása már van, kb. 1 liter elfogy egy csereperiódus alatt (csere után 3-4000 km-ig semmi, utána kezdi el enni) - nem tudom, ez mennyire vészes?
  • Egyelőre a gyári vezérlése van (vízpumpa, szíj az persze volt már cserélve), tudtok olyan szervizet, ahol a gyárinál olcsóbban megcsinálják a vezérléscserét?
  • Van néha egy kis kereplő hang üresben, majd ha kinyomom a kuplungot, megszűnik, és szép csendesen jár. Ezt amióta nálam van (71.000km), azóta csinálja, nem rosszabbodott. Mi lehet ez? Kinyomócsapágy? Egyébként azt nem érzem, hogy a kuplung csúszna. (ugyebár alig kuplungulok a hosszú utakon)
  • Nálam is fennáll a rádió néha ki-be kapcsolgatása, illetve nálam azt szokta, hogy CD-re átvált, majd vissza rádióra. Ezzel együtt tudok azért élni.
  • Vezetőoldali ülés ki van már ülve eléggé, tudtok ajánlani helyet, ahol ésszerű áron felújítják? Vagy érdemesebb bontott ülést keresni? Esetleg valami gyárinál kényelmesebb ülés létezik hozzá?
  • Egyik lámpám meg van sárgulva (a másik viszonylag új, mert mondjuk úgy, hogy “megrúgta” egy őz…), de gondolom ezt rendbe lehetne hozatni.
  • Igazából ez csak megérzés, de mintha a klímakompresszor gyengülne. Töltve van rendesen gázzal a rendszer, és elvileg nincs szivárgás, de talán mintha nem lenne egyből olyan hideg, mint régen. Van erre valami objektív mérési módszer?
  • Bármi egyéb dolog, amit érdemes lenne átnézni így 17 éves korában, hogy ne álljon meg váratlanul alattam mondjuk egy külföldi út során? :D

 

Ti mit gondoltok, érdemes lenne pl. túlesni a vezérléscserén, meg akkor már megkeresni az olajfogyasztás okát, meg esetleg megkuplungozni, hogy a kinyomócsapágyas gond megoldódjon (ha egyáltalán ez az)? Vagy ez az 1 liter olajfogyasztás nem vészes, és egyébként se foglalkozzak a vezérléssel, ameddig nem látom jelét a csere szükségességének?

Ha tudtok szervizeket ajánlani, akkor nagyságrendileg mekkora összegekről van itt szó szerintetek? Tudom, hogy minden olcsóbb, ha magamnak csinálom, de sajnos sem helyem, sem tapasztalatom, sem időm nincs hozzá. Egyelőre próbálom felmérni, hogy ha szeretném megbízható állapotban tartani, akkor mennyit kéne ráköltenem, és ez megéri-e.