Abymot Creative Commons License 2022.03.25 -1 0 471956

„Ekkortájt amúgy egy kiskorpádi és csurgói kereszt mellett lehetett volna azt csinálni még, hogy a személyvonatok mindegyike felmegy Kanizsáig, s ott még el tudta volna érni az anno nagyrécsei kereszttel közlekedő budapesti gyorsokat is, egyúttal kiszolgálva minden megállót.”

 

Ezt számolgattam én is annak idején, páros óra.45 körül lehetett volna felérni Kanizsára és páratlan óra.15 körül indulni vissza. A csurgóiak választhattak volna ha Pestre mennek, hogy Dombóvár vagy Kanizsa felé induljanak – egy átszállás lett volna mindkét irányban :) (bár az előbbi irány valamivel gyorsabb lett volna).

 

„Aztán közben a 30-as vonali átépítés során már lehetett látni, hogy a budapesti gyorsok elérik Kanizsán a pécsi vonatokat is, így nem nagyon látszódott akarás arra, hogy mi legyen a továbbiakban .... akár már egész körül ott lehetne a vonat Gyékényesen, ahonnan viszont ekkor azt lenne jó mondani, hogy elmehet már Kanizsáig is, még ha nem is ez adja a csatlakozást a 30-as felé, de lehet akkor nem kellett volna a Pannonia-któl várni a megoldást mindenre …”

 

A Pannónia IR-ek menetrendjének kilazítása után most van tartózkodási idejük Gyékényesen, ezért ha szükséges, akár meg is állhatna mindegyik Őrtiloson és (feltételesen) Zákányban, ezzel a Gyékényes-Nagykanizsa szakasz teljes kiszolgálása most megoldható lenne, a 41-es vonali személyek továbbvitele nélkül is - bár Csurgó felől továbbra is maradna a kb. 20 perc várakozás.

 

„meg ha úgy adódna, hogy Somogyszobon fél körül lennének a vonatok, akkor merjük azt mondani, hogy az atádi Bz inkább pörögjön minden órában, megadva minden csatlakozást.”

 

Arra jutottam, hogy ez most is megoldás lenne, legalábbis a topiktárs által felvetett problémákra, viszonylag kevés plusz költséggel, ha úgyis ott van a Bz és az mv.  Somogyszobról 10.23 és 12.23-kor (utóbbi csak hétvégén, ha munkanapokon ragaszkodnak a jelenlegi 13.02-es induláshoz – nem tudom ennek van-e valami speciális indoka), és este 18.30-kor kellene egy-egy plusz járat Nagyatádra, és akkor oda szinte bármikor bármelyik irányból el lehetne jutni.

 

„Vagy lehet azt mondani, hogy lazítsuk vissza egységesen a kaposvári és somogyszobi egészes keresztekhez, de akkor meg ne panaszkodjon senki…”

 

Ehhez akkor tartanám vállalhatónak, ha össze lehetne forgatni a Budapest felől érkező közvetlen Bp-kaposvári IC-kel, tehát azok a pécsi IC-vel Szakály helyett Kurdon keresztezve 9.22 és 15.22 helyett 9 és 15 óra után kevéssel érkeznének Kaposvárra, és mindjárt indulnának is tovább somogyszobi kereszttel Gyékényesre. (De ahhoz, hogy Kurdig lemenjen a kereszthez, alig negyed órával a Pécsre menő IC után kellene indulnia a Déliből, és a másik IC keresztjére kellene várnia Szabadegyházán és a személyére Sárbogárdon is, tehát jelenleg ez így igen lassú lenne. Ha esetleg változik a 40-es vonal menetrendje, pl. visszakerül a pécsi IC-k vásárosdombói keresztje Sásdra, akkor talán újra neki lehet futni a kérdésnek).

 

„úgy, hogy közben azért a pályaállapotok állandósága még az elvben átépítgetett részeken is hagy maguk után kívánnivalót. És láthatóan mivel nincsenek is beszorítva a pályások, megy is az a romlás szépen mindenhol a térségben...”

 

Az szerintem nem csak itt hagy kívánnivalót maga után (finoman szólva) :(

Nem volna szabad hagyni a romlást itt se, meg sok helyen másutt se.

 

----

 

Ha Nagyatád bekapcsolásának hiányosságai az említett többletjáratokkal, illetve a Gyékényes-Nagykanizsa szakasz (ha szükséges) néhány IR többletmegállás beiktatásával kezelhető, akkor lehet hogy most nem érdemes a jelenlegi struktúrához alapjaiban hozzányúlni, még ha ez egy erősen kompromisszumos megoldás is, de bármelyik másik se lenne tökéletes.

(Más lenne a helyzet, ha a Pannónia IR-ek keresztje visszakerülne Szigetvárról Szentlőrincre - és újra feszes lenne a menetrendjük - , vagy ha a 40-esen le lehetne hozni a kaposvári IC-ket úgy, hogy egész körül érkezzenek Kaposvárra).

 

Még az jutott eszembe, hogy kell-e munkanapokon kora reggel félóránként vonat Gyékényesről Kaposvárra, vagy esetleg ha a Somogy IC Kaposvárig mindenütt megállna (kb. 6-10 perccel korábban indulva Gyékényesről), akkor 8229 helyett nem volna-e jobb munkanapokon egy olyan vonat, ami Gyékényesről kb. 6.30-kor indul, Somogyszobon van kb. 7.00 körül (ahol csatlakozása lenne Nagyatád felé a 38969-re és Nagyatád felől a 38950-ről), és 7.55 körül érkezne Kaposvárra.

Előzmény: mcg (471939)