frenk_ace Creative Commons License 2022.03.25 0 0 19337

Üdv fórumtársak, a segítségeteket/véleményeteket szeretném kérni az alábbiakban:

Adva van egy 2006-os, 1,6-os, 16 szelepes benzines Xsara Picasso.
Kb. 3 hete esett át olajszervízen, plusz 4 gyertya + sortrafó cserén. (Volt a szervíz előtt Engine Fault jelzés, a kiolvasás 1. és 4. henger gyújtáshibát mutatott.)
Az első pár napban minden szép és jó volt. A 4 napos hosszú hétvégén az Üllőin jött ismét egy Engine Fault. Gyorsan félreálltam a Ludovikánál; felnyitottam a motorháztetőt: se füst, se gőz, se csepegő v. spriccelő folyadék. A hűtőventilátor 'visított'. 3-4 perc múlva próbálkoztam újraindítani, pöccre indult és simán hazaértem (5-6 km). Az ünnep után szervíz, a kiolvasás semmit sem talált. A szerelő szerint lehet interferencia, adatcsomaghiba, értelmezhetetlen v. fals jelzés és még 1000 más. Óvatosan járhatok vele, ha nagy a gond, úgyis letilt a fedélzeti ámítógép.
Jelenleg nem merem használni; hétfőre ismét van időpontom szervízbe. Amit az autó produkál:
- hidegen pöccre indul, egyenletesen jár
- pár perc alatt eléri az üzemi hőfokot (3 világító pálcika) +5 C° külső hőmérsékletnél, de a fölé nem megy
- innentől kezdve a fordulatszám a normál és a majdnem leáll között táncol; nagyobb gáz kell az elinduláshoz és a mozgásban tartáshoz (ha rosszkor adok gázt, lefullad)
- a klíma elindításakor megbolondul a gépezet: vagy 'csak' eszeveszetten szaggat a motor, vagy Engine Fault (ilyenkor gyorsan félreállok, motor le, várok egy kicsit; a motor akár 10-15 másodperc múlva simán indul és egy darabig simán jár). Mindegy, hogy a klíma A/C v. ECO módban van.
- tegnap már a hűtőventilátort sem hallottam hazaérkezéskor 'visítani' - a motorhőfok nem emelkedett normál fölé!

Amire laikusként gondolok (ugyan műszaki ember vagyok, de az autókhoz nem értek):
-kidörzsölődött szigetelésű (zárlatos) vezeték, korrózió/kontakthiba egy csatlakozón, ilyesmi - sosem találod meg :(
-termosztát
-felső holtponti jeladó
-gyári hibás sortrafó/gyertya

-olyasmire, hogy valahol keverednek a különböző folyadékok a motorban, nem merek gondolni sem :/

Ha vki már találkozott hasonlóval v. van egy jó ötlete, esetleg tud egy francia autós specialistát, kérem ne habozzon válaszolni. Köszönöm.