kozma555 Creative Commons License 2022.03.23 -2 2 471942

Pontosan!

A sok éves tapasztalatom... Aki jön Szombathely irányából, minél gyorsabban akar Csurgóra, Nagyatádra, Kaposvárra eljutni a Gyékényesi átszállással. A végpont felőli vonatok Somogyszobtól kezdenek telni főként Nagyatád felől Kaposvárig, ott szinte ürülés teljesen, kivéve elszánt utasokat. Aki Dombóvárról, Kaposvárról utazik végpont felé, főleg Somogyszobi átszállással Nagyatára illetve Csurgóra minél hamarabb akar érni. Érdekes amúgy, hogy pl. Kaposvár és Nagyatád közt sokkal több utas van, mint Kapovár Csurgó Gyékényes közt. Ilyen alapon a Bz-nek Gyékényes és Somogyszob közt kellene járnia, mert egy vonat kivételével minden vonatra elég lenne a Bz.

Tehát a prioritásokat át kellene gondolni, inkább a Nagyatád-Kaposvár viszonylatot karolnám fel, mert jelentős forgalmat lehetne generálni a közeli településekről Nagyatád felé/felől. Kutas, Beleg,,Ötvöskónyi, Bolhás,Szenta, Csurgó go in to Nagyatád vonattal. Jobb lenne. Aki egyszer busszal elutazik Nagyatádról Bolhásra megtér. Jah, busszal sokkal olcsóbb, akkor nem. :-((( Az a baj, hogy helyi szinten kellene ezekért kiállni. Nem lehet a Startot, vagy az államot ezért leszólni igazából, mert ugye a menetrend tervezet megérkezik minden önkormányzathiz elvileg, de minden önkormányzat szinte kivétel nélkül szarik bele. Amikor meg egy-egy vonal bezár, könnyes szemű polgármesterek vannak a tv-ben. Jó példa erre sok éve Segesd, amikor bezárt a 37-es vonal. Polgi kiverte a hisztit, hogy a falu el lett zárva a fővárostól, mert nincs buszcsalakozás Somogyszobon a SomogyIC-hez. Az nem is tűnt fel neki, hogy a vonat évek óta nem csatlakozott hozzá... Amikor ég a ház, könnyebb kiabálni, amíg csak a parász izzik a padlón, az jól van.

Ez országosan igaz! Persze vannak irigylésre méltó dolgok, mint a Bakony-vasút vagy a Debrecen-Nagykereki. Így kellene mindenhol....

Előzmény: mcg (471939)