Kicsit megvizslattam alaposabban a menetrendet, egyes járatokkal kapcsolatban vannak fenntartásaim. Minden induláshoz feltételeztem a szekszárdi betérést, mert az a lényegen sokat nem változtat.
6:20-as indulás: Bonyhádról kb. annak az időfekvésében indul egy expressz, ami vélhetően hosszabbodik Komlóra. Szekszárdtól "lassú párként" mennek a mohácsiak.
9:20-as indulás: Bonyhád-Szekszárd szakaszon pár perc különbséggel megy a Pécs-Pest járat, Szekszárdtól pedig van expressz Mohácsról egy időben.
12:20-as indulás: Pécsről "lassú" van, Mohácsról expressz csak egy órával később.
15:20-as indulás: szintén van Pécsról lassú, illetve ugyanekkor Szekszárdtól a Harkány-Mohács felől érkező expressz.
Szumma: a 4 járatból 2 tökegyszerre megy a mohácsi expresszel, a reggeli járat esetében pedig komfortcsökkenés, de minimum menetidőnövekedés várható (a valószínűleg kiváltódó Bonyhád-Pest expressz Neoplanos forda). És eljutottunk ahhoz a problémához is, hogy a korábban emlegetett mázai híd problémája miatt Inovellnél komolyabb jármű nem jöhet szóba, vagyis a meglévő Tempo100-ra írt menetidő is nyúlni fog. Innentől kezdve a Komlóról érkezőknek szerintem vonzóbb lesz Szekszárdon a másik kocsiálláson álló Neoplan, mert az kényelmesebb és hamarabb felér.
Személyes vélemény: Jelen formában egyedül a 12:20-as indulásnak látom létjogosultságát (plusz szódával a 6:20-as is elmegy). Kérdés, hogy van-e értelme mindenképp erőltetni a közvetlen járatot, amikor Szekszárdon a többség jó eséllyel átszáll, vagy akkor inkább behordjuk a népet az expresszhez Szekszárdra és spórolunk eszközt és embert is.
B terv: legyen eltolva fél vagy 1 órát az ütem, hogy ne ütközzön meglévő expresszekkel, így Szekszárdról is érdemi extra lehetőséget nyújt Pestre.