hal9000 Creative Commons License 2000.01.25 0 0 1140
Kösz az avtopilotról a rövid hozzászólást, akkor tovább kérdezek ha lehet: A robot hogy van bekötve ha három csatornás? Van kettő amelyik adatot szolgáltat, és egy harmadik összegzi ezeket, és komparálja a saját adataival, vagy mind a hárman egy irányba dolgoznak, és az győz a három közül amelyik kettőnek kb egyformák az adatai? És mit csinál a rendszer, ha a két robotcsatorna bemenő adatai nem egyeznek meg (ha kétcsatornás?), Útvonalon is több csatorna működik, vagy ott az FMS számítógépe(i) veszik át az irányítást? Be van kötve a robotba pl az a három-négy műhorizont, magasságmérő, sebességmérő adatbusza, vagy teljesen különálló rendszerei vannak? Most főleg az F70-esre kérdeznék rá Tőled.
Az Airbus egyik demófilmjében láttam ahogy böszkén mutogatták, hogy a pilóta koppig húzza a joyt maga felé, majd a gép nem hajlandó átesni, hanem eldönti, hogy sokkal jobb nem átesni ezért nem hagyja olyan állásszögre húzni a gépet. Vagy Lengyelországban azért (is) futott túl egy Airbus a pályán, mert semmi képpen nem tudtak sugárféket kapcsolni, amíg a számítógép meg nem engedte. Nincs rajta olyan vészkapcsoló, hogy azért mégiscsak szeretnék sugárféket működtetni. Én ilyesmire gondolok amikor nem tartom igazán jónak ezt a fajta tervezési filozófiát. A 777-esen is fly-by-wire van de ha jól láttam a fotókon igencsak hasonlít a 767-es fülkéhez, tehát nem próbáltak ismét valami nagy-nagy újdonságot kihozni.
Előzmény: zolibá (1126)