NZA Creative Commons License 2000.01.24 0 0 36
"állítólag a nagyfesz vezeték azért káros, mert a nagyfeszültség miatt igen nagy enerigájú elekrtonok kilépnek a vezetékből a levegőbe, s fékezési röntgensugárzás keletkezik, ez a káros, asszem. (Egy szakértő/fizikus biztos pontosabban tudná)."

Ez az egesz tavvezetek koruli hercehurca egy hiszteria resze. Meg senki sem volt kepes bizonyitani azt, hogy az o rakocskaja a tavvezetek kozelsege miatt alakult ki.

100 kV-os tavvezetekbol akkor lesz nagyenergiaju elektron illetve sugarzas, ha az eljutna a talajig (a 0 potencialig). De mivel egy ilyen kilepo elektron max. par cm uthosszat tehet meg, ezert ez max 10-20 eV energiaju fotont sugarozhat ki fekezodes soran, ami semmikeppen sem rontgensugarzas. Plane ennek a sugarzasnak az intenzitasa biztos hogy merhetetlenul kicsi.

Ennel sokkal nagyobb intenzitasu sugarzas eri a Fold minden pontjat tavvezetek nelkul is a 1. Napbol 2. Kozmikus sugarzasbol.
---------
Draga a trolibusz - ez igaz, de viszont talan jobb befektetes mint az autobusz. Azert jarnak ma is a regi szovjet trolibuszok, mert azok meg uzemeltethetoek; a hasonlo koru autobuszokat pedig mar reg le kellett selejtezni. Sot a trolik villamos berendezeset at is lehet szerelni egkovetkezo kasztniba is, ugyanis a trolinal a kocsiszekreny hamarabb megy tonkre mint az elektromos berendezes. Igaz, hogy ezt mar a ZIU-kkal vetek lenne megtenni, mivel elavult es energiapazarlo a berendezese.

Tovabbi orulet, hogy Budapesten a troli csak Pesten uzemel, mikozben a Budai hegyvideken mutattak meg volna igazandibol az elonyuket (konnyu elindulas, visszataplalos fekezes). Pl. a 11-es busz idealis lenne trolivonalnak: nagyforgalmu, emelkedos vonal.

Előzmény: névtelen (30)