ovoid Creative Commons License 2022.03.11 0 0 123141

Egy-két észrevétel a filmen látottakhoz, ami persze nagyon hasznos, és köszönöm is neki!
Ha valaki próbált már hasonlót csinálni az tudja milyen nehéz is ilyen jót összehozni!

 

Ha már elsőre nem sikerült eltalálnia a szimeringek méretét, bemondhatta volna a jót, motorszámmal együtt.
Sokat kerestem én is, mert volt ellentmondás több helyen is, és én azt találtam, hogy a 350A1000 motorkódhoz 5mm belsőátmérőjű szimeringecskék kellenek.
Kérem, ha tévedek helyesbítsetek ki, köszi!

 

Nagyon sok képet, filmet néztem meg ebben a témában, és feltűnt, hogy a külföldi motorok mennyivel szebben néznek ki belülről! Milyen motorolajakat kapni kishazánkban?! Láttam olyan külföldi filmet, hogy a csupa rozsda motorterű, autó, levett szelepdeknije alatt tök tiszta, olajtól csillogó, aluminium felület volt. Semmi kátrány, semmi lerakódás... Mint egy új! És nem kitakarítva volt!

 

E filmen is azt látni, hogy sok helyen, rá van sülve az olaj, főleg a robbanóterek felett, pl. 2:31-nél!
De még a szelepdekni is olyan belülről, mint máshol az olajteknő alja.
Igaz mond is valami olyat a cartárs, hogy szereti forgatni, na de akkor is!

 

Az okoskerék mögötti szimeringet, én cserélem majd (igaz nem ereszt, de akkor is 15 éves), de nem olyan jellegű "ragasztóval" teszem be, és nem így, mert nem biztos, hogy jól áll a helyén, így visszatéve. Ennek, jól tudom, 40x55x7mm a mérete?

 

A hozzászólók között valaki ajánlotta, hogy teleszkópos mágnessel is kiszedhette volna az apróságokat, de ha jól tudom, az tilos, mert felmágneseződhetnek....
Egyszerűbb bedugni az olajlefolyó nyílásokat és kész, már nem is tud leesni semmi a motorba.

 

Gondolom egyre többen fognak bele ebbe a munkába, akik megtehetik, hiszen öregednek már nagyon a gumialkatrészek a Grandekba, ezért ki lehetne beszélni itt a témát.....

 

Természetesen jó lenne, ha mindennap ezzel foglalkozók is hozzászólnának, segítenének, hiszen náluk a tapasztalat! :)

 

Azt tudja e valaki, hogy az 1,4-es motornál egy alsó holtpontban levő dugattyú esetén bele tud e esni a szelep a hengerbe? Mert ha igen, akkor nem árt középre, egyvonalba állítani a dugók tetejét. Különben, írgalmatlan szopacs lesz belőle :)

 

És a film készítőjének becsületére legyen mondva, hogy ami utólag jut eszébe, az is a filmen van!
Nincs is ezzel semmi gond, ebből is tanulunk! Emberek vagyunk!

Előzmény: gss (123139)