Vitán felül általában a mai motorok a különböző műszaki megoldásoknak - na meg a környezetvédelmi eljárásoknak köszönhetően - szerencsére gyorsan érik el az üzemi hőmérsékletet.
Viszont a folyadékhőmérők kijelzését fenntartással illik fogadni. Akkor már inkább egy real-time OBD kiolvasás...
Az, hogy nem ingadoznak a mutatók, mint a régi autókon terhelésnövekedés/csökkenés (pl. part/lejtő) hatására, még akár hihető is.
De manapság az autógyárak előszeretettel szeretik hangolgatni a hűtőfolyadék kijelzőt (ha egyáltalán van...), hogy tetszetősen stabil középértékkel tetszelegjenek...
Azért azt nem tudom elhinni, hogy a folyadék úgy melegszik fel egy kutyaközönséges termosztáttal, hogy a mutató úgy mozogjon, mint egy óra másodperc mutatója (Albea 1.4)
Ráadásul ha érezhetően nő vagy csökken a fűtő levegő hőmérséklete a terhelés változására (autópályára felgyorsítás, pihenőhelyre lelassítás), s a mutató mégis áll, mint a cövek, akkor azért kétségeim támadnak...
Az ezres háromhengeresem mutatója viszont három kilométeren belül konkrétan meg sem mozdul hidegindításkor. Aztán egyszer csak 700 méter alatt pik-pakk felmegy üzemi hőfokra, miközben a befúvatott levegő egyenletesen lesz egyre melegebb az elindulás után.
Ui:
Ma későn értünk haza (fóliáztattam a hátsó szélvédőt), már le van takarva az Autó, hogy ne mászkálják össze a macskák. (Egyelőre még az Albea áll a garázsban; lassan végre lesz annyi hely benne, hogy helyet cseréljen az I30-al)
Így már nem néztem meg a kiegyenlítőtartályt.