misinator Creative Commons License 2022.02.22 -1 0 1634

Vitán felül általában a mai motorok a különböző műszaki megoldásoknak - na meg a környezetvédelmi eljárásoknak köszönhetően - szerencsére gyorsan érik el az üzemi hőmérsékletet.

 

Viszont a folyadékhőmérők kijelzését fenntartással illik fogadni. Akkor már inkább egy real-time OBD kiolvasás...

 

Az, hogy nem ingadoznak a mutatók, mint a régi autókon terhelésnövekedés/csökkenés (pl. part/lejtő) hatására, még akár hihető is.

 

De manapság az autógyárak előszeretettel szeretik hangolgatni a hűtőfolyadék kijelzőt (ha egyáltalán van...), hogy tetszetősen stabil középértékkel tetszelegjenek...

Azért azt nem tudom elhinni, hogy a folyadék úgy melegszik fel egy kutyaközönséges termosztáttal, hogy a mutató úgy mozogjon, mint egy óra másodperc mutatója (Albea 1.4)

Ráadásul ha érezhetően nő vagy csökken a fűtő levegő hőmérséklete a terhelés változására (autópályára felgyorsítás, pihenőhelyre lelassítás), s a mutató mégis áll, mint a cövek, akkor azért kétségeim támadnak...

 

Az ezres háromhengeresem mutatója viszont három kilométeren belül konkrétan meg sem mozdul hidegindításkor. Aztán egyszer csak 700 méter alatt pik-pakk felmegy üzemi hőfokra, miközben a befúvatott levegő egyenletesen lesz egyre melegebb az elindulás után.

 

 

Ui:

Ma későn értünk haza (fóliáztattam a hátsó szélvédőt), már le van takarva az Autó, hogy ne mászkálják össze a macskák. (Egyelőre még az  Albea áll a garázsban; lassan végre lesz annyi hely benne, hogy helyet cseréljen az I30-al)

Így már nem néztem meg a kiegyenlítőtartályt.

Előzmény: www.octinfo.com (1632)