Macimedve Creative Commons License 2000.01.19 0 0 180
raki

Azért nem kell mindjárt az ördögöt a falra festeni....
Tudni kellene, hogy az autó új korában, tuti szűrővel mit produkál. Ha a szűrő tuti jó is, a motor kopásával nő az indítás utáni "olajmentes" idő hossza. Ez egyébként nem olyan tragikus, de amíg nincs meg a kellő olajnyomás, nem szabad a motort pörgetni.

Vegyél egyszer egy normális szűrőt (Bosch, Mann, Champion stb.) és próbáld ki. SZVSZ a 2 mp nem sok, és márkás szűrővel sem lesz kevesebb. Egyáltalán nem biztos, hogy a jelenlegi szűrő gagyi.

Espal

Lehet hogy igazad van a Monroeval kapcsolatban. De én még nem láttam autót, amiben gyárilag Monroe lenne...
Mellesleg az utóbbi időben sok panaszt hallottam rájuk. Alkatrészkereskedő barátom kb. egy éve csak a kuncsaft külön kérésére hajlandó beszerezni. Nem éri meg neki a sok garanciális cirkusz. (A gyár korrektül cserél, de az utánajárás akkor is nyűg) A Lipmessa detto.

A japánok munkakultúrája (na meg megszállotsága)biztosan magasabb, mint az európaiaké. Az olasz-francia-spanyol tengely ilyen szempontból még rosszabb. Ez meg is látszik az autók szerelésén.

A primitiv megoldások szempontjából nem teljesen értek veled egyet. Mint mérnök is mondhatom, ha valamit meg lehet oldani egy mezei csavarral akkor nem teszek be 3 különlegeset meg egy közdarabot... Szóval SZVSZ a japán autókban sok a feleslegesen bonyolult megoldás, és abszolút nem szempont a hozzáférhetőség, szerelhetőség. Na persze gyártás közben, mikor az asztalon áll a motor, akkor könnyű behajatni minden csavart. De ha benne van a kaszniban, akkor ezek egy jó része hozzáférhetetlenné válik. Sokszor egyszerű munkákhoz is méregdrága célszerszámok sorozata kell. (Meg sok-sok kínlódás)

A VW primitívnek tűnő megoldásai mögött áll egy nagy előny: Egy VW-t egészen apró darabokra szét lehet szedni, és ezért meghibásodás esetén csak pici dolgokat kell cserélni. Ez az alkatrészáraknál is látszik. (Természetesen ezek az apró vackok is tipizáltak)
Ellenpélda a Renault. Egyes típusokban pl. a trapézra gyárilag rá van építve a gömbfej. Egy normális autóban a gömbfejet 15 perc alatt ki lehet cserélni, és az egyész 2-3 e Ft. A Renaultba vehetsz egy komplett trapézt és dolgozhatsz egy fél napot. A mi útjainkon a gömbfejek pedig fogynak rendesen...