Úgy néz ki az a gond, hogy a kétcsöves újabb lengéscsillapítók tartalmaznak egy felülésgátló rugót belül, emiatt a szár hossza manuálisan kihúzva akár 50mm-rel is rövidebb. Ld. pl ezt a leírást:
https://www.autoresource.co.uk/resources/advice-and-insights/kyb-technical-tip-rebound-springs/
https://www.kyb.com.au/support_zone/internal-rebound-springs-faqs/
A Sachs-nál csak ez a leírás ad vmi támpontot:
https://aftermarket.zf.com/remotemedia/si-service-informations/si-service-information-sachs-136134/si-shock-absorber-1-136433/si-cars-2-137145/si-englisch-8-138067/si-kein-modell-50-138775/si-si-sx-stossdaempfer-mit-zuganschlagfeder-en.pdf
Ennek egy magyarázata az, hogy ezzel stabilabb az autó (igazából a keresztstabilizátort akarják az új autókban kispórolni ezzel a megoldással, ha jól értem):
https://www.sae.org/publications/technical-papers/content/2007-01-2545/
Mondjuk eszerint az autó saját mozgása tudja kihúzni a lengéscsillapítót, és ez sokkal jobb, mint a hagyományos, de nem nagyon tetszik nekem, ráadásul a beszereléshez is egy olyan célszerszám kell, ami a belső rugót kellően összenyomva kihúzza a szárat.
A Sachs-ot megnéztem, és gyári cikkszám szerint jó a 605-höz, a hagyományos és elektronikus vezérlésű felfüggesztés esetében pedig a rugókban nincs különbség, tehát a gátló szárhosszában sem lehet.