Carpy Creative Commons License 2000.01.19 0 0 331
Hello mindenki!

Par napig keptelen voltam letolteni ezt a topicot, ugyhogy most valaszolnek a felmerult dolgokra.

Bagojj!

Nagyon erdekes kerdes, hogy mi nehezebb: uj vonat, vagy uj buszjaratot beinditani. Mindkettoben megvan a nehezseg. Vasuton tobb utas kell elvileg egy uj jarathoz, de szukseg eseten a regieket hozza lehet igazitani az atrendezodott kereslethez. Tavolsagi viszonylatban ezt nagyon nehez autobuszok eseten megjatszani, tekintve, hogy sok-sok tarsasagrol van szo. Megyen belul szabadon atrendezheto a kinalat, de nem szokas ide-ode tologatni egy-egy buszjaratot, meg ugy sem, hogy a kapacitasan szinte alig lehet valtoztatni. Egy vonat eseteben ez is konnyebb.

Vasuton a rendszerbe illesztes azert nehez, mert figyelni kell a palya, a szerelveny, a csatlakozasok es egyebek adta korlatokra. Vasuton a csatlakozasok is elvileg fontosabbak, mert a ritkabb kozlekedes ezt megkivanja, de mint tudjuk a valosag erosen mas, mint az idealis menetrend.

Egy uj vonat beinditasa nem jar alternativ koltseggel, legalabbis nem akkoraval, mint egy tavolsagi buszjarate, aminek beinditasa mas teruleten egyertelmuen utasvesztest is jelent, hiszen a viszonossag elve alapjan valamilyen engedmenyt kell tenni a partnervallalatok fele. Ezert kockazatos az uj jarat beinditasa, mert ha nem valik be, es a megszuntetik, attol meg a cserebe a megyebe engedett jarat meg kozlekedni fog. Ez egy eleg eros fekezoero a piacon.

Vasuton egy jaratterv hamarabb valosagga valhat, mint kozuton, hiszen nem kell partnervallalatokkal egyeztetni, ha jut ra szerelveny es szemelyzet, szinte indulhat is. Uj buszjaratok eseteben hosszu evekig elhuzodhat egy jarat engedelyezese.

Ez csak nehany kulonbseg, van meg, de lenyeg az, hogy egy-egy uj vonat beallitasa nem akkora gond, mint egy uj tavolsagi busze, felteve, hogy megvannak a targyi feltetelek.

illesf!

Megneztem Diosjenot, es jogosnak talalom az igenyedet a kozvetlen buszra. Tekintve, hogy uj utasokat lehetne vele szerezni, szerintem partner lenne benne a Volan. Foleg azert, mert forgalomszervezesi szempontbol kedvezo telepules, a mertekado irannyal szemben is lenne forgalom, es ez nagyban javitana a fordak kihasznaltsagan. Erdemes nyaggatni a polgarmestert, hogy tegyen lepeseket ez ugyben, bar ugy tudom, hogy most Ti feletek elsosorban a vasutat akarjak ujraepittetni Szlovakiaba.

Jol latod, a legaprobb modositashoz is miniszteriumi engedely kell. Neha utolag jon ez meg, mert hirtelen keletkezik akkora igeny, amire uj jaratot kell beinditani, de ez menni szokott. Egyedul zsufoltsag-enyhites eseten nem kell miniszteriumi engedely (masodreszjaratok).

Az E94 valoban nem evszam, tudtommal 96-os a modell, de ez nem biztos. Megnyerte a helykozi autobusz-tendert az a jargany, de azert akadnak hibai. Az idosebbeknek pl. nem er le a laba az ulesrol.

Divi!

Amikor turazni megyek, en is szivesebben utazom vonattal, nagy cuccal, nagy tarsasaggal egyertelmuen jobb. De ez sajnos nem eleg jelentekeny szempont egy-egy vasutvonal eletben tartasara. Ha nehany mellekvonal megszunteteseert cserebe szinvonalasabb vasutat kapnank a fovonalakon, akkor en nem sajnalnam a mellekvonalakat. Sokon olyan kicsi a forgalom, hogy 1-2 busszal potolhato lenne, es akkor meg tobb eljutast is biztosithatnba a Volan, mint jelenleg a vasut.

Remelem ezt most elmegy.