hal9000 Creative Commons License 2000.01.19 0 0 984
Lehet, hogy rosszul emlékszem, de mintha az interceptor a fordulóban kijött, visszament, kijött, visszament, de állandó (?) bedöntési szögnél, tehát mintha valami rendszer folyamatosan figyelte volna a bedöntési szöget, a gép csúszását, a kormányszervek kitérését, és úgy pakolta ki az interceptort.
Pancho: Nem a YD-re gondoltam, a digitális hangolás már a 134-esen is megvolt, a tekerentyű már kiírta a használt frekvenciát. Réges rég ez úgy nézett ki, hogy a rádiós frekvenciaváltás esetén felállt, kicserélte a kvarckristályt, behangolta a rezgőkört, majd megpróbált kommmmunikálni. Abban az időben azért kicsit kevesebb gép volt a levegőben. (Ha jól tudom az IL-18-ason is ilyesmi rádió volt az első időkben). Digitális hangolású rádió az lehet akár csöves, lcd-s tulajdonképpen mindegy, abban tér el az elöbb leírtaktól, hogy van egy tekerentyű amelyen pontos frekvencia van feltüntetve, nem egy rádióskála. Egyébként az összes Tu-ban muszály volt kicserélni a rádiót, amikor áttértek a 25kHz-es lépcsőkre az 50kHz helyett. PLL-t pedig már láttam Philips monitorban 4(!) tranzisztoros megoldásban is !!! A Bendix feliratot pedig azért említettem, hogy valószínüleg olcsóbb volt kicserélni a rádiót egy egyszerű modern készülékre, mint a régi tiz-húsz éves készüléket felpofozni valami használható állapotura.
Olvastam valahol, hogy a most felújítás alatt álló LI-2-esből kb 250kg rádió került ki, helyette egy 10-12 kilós navcom került be. Lehet, hogy itt már nem kell a kvarckristályokat cserélgetni.
Na üdv mindenkinek!
Előzmény: Újlaki (983)