rm40
2000.01.18
|
|
0 0
6003
|
...Folytatás:
Az MD motorvonatok: legalább 20 db. Folytatódik az új, Ganz-David Brown H-82 típ. tiszta hidrodinamikus hajtóművek beépítése. "A valamivel rosszabb hatásfok miatti többlet energiafelhasználás a magasabb sebességtartományban jelentkezik, ezt a kisebb karbantartási költség kompenzálja, élettartamban gazdaságosabbá teszi az új típusú hajtóművek beépítését. A motorvonatok betétkocsijai ezen üzemidő alatt nem kaptak felújítást és jelentős korróziós elhasználódás jelent meg, amely miatt ebben az évben [1999.] már két szerelvény fővizsgálatainál az eredeti fővizsga munkával ezek nem voltak helyrehozhatók. Egyértelműnek látszik, hogy a motorvonatok betétkocsijainak teljeskörű felújítása tovább nem halogatható és dönteni kell, hogy a felújítás milyen korszerűsítési szinttel keüljön megvalósításra, ill., hogy egyáltalán megkezdjük-e a felújításokat a motorvonatoknál" (A másik cikkben ezen kocsikról nem esett szó :-((((( De akkor, hogy lesz 2010-ben 20 db működőképes?)
Bz: jelenlegi állomány megőrzendő. A cikk beszámol a típusok (Bz300, Bz200, IP) üzemeltetési tapsztalatairól. Eszerint:
- Folyamatosak a gondok a 300-asok D10-es motorjaival. "A D10 dízelmotoroknál a szelepvezérlési rendszer hibái kritikus helyzetet teremtettek, amely mellett megjelent a nem várt teljeskörű motorfelújítási igény is kb. 250 000 km futásteljesítmény után."
- A Voith DIWA-863.2 hajtóművek megbízhatóan üzemelnek.
- Mindkét (Rába és MAN) motortípusnál probléma a hűtőventillátor hajtás, és a nyárfavirágzás idején elrakódó hűtők.
- Hibaforrás a villamosvezérlés a távvezérlési rendszer, valamint a fűtés.
- A 200-asokba beépített D2866 LUH 20 típ motor megbízhatóan üzemel, nem írnak hibát az IP-k Volvo motorjaira sem.
- Megállapítják, hogy "...Az 1998-tól korszerűsítésre kerülő motorkocsik [200-as és IP] üzemkészsége jelentősen meghaladja az előző típusokat a járműjavítók szerelési munkája a motor hűtővízrendszer csövezése tömörsége jól sikerült. Gyakorlatilag a hűtővíz, fagyálló folyadék, olajok utántöltési igénye folyamatos felméréseink szerint minimális.
Folytatódik a Bzx és BDzx pótkocsik korszerűsítése. |
|