Avant1 Creative Commons License 2022.02.17 0 0 6889

Én ezt máshogy látom és teljesen mások a tapasztalataim.

Az A2 nem szürkül bele sehova (és nem is fog), főleg:  nem lehet az alapból is sokkal egyszerűbb kialakítású, komfortban, biztonságban, térben, stb-ben sokkal kevesebbet nyújtó kortárs Poloval vagy Fabiaval összehasonlítani - ha utóbbiak rozsda bajaira fátylat is borítunk.

 

Keserű tapasztalatok vagy megbízhatósági ígéretek miatt el lehet engedni lehet a kezét bárminek, de egész típusra általánosítani ebből nem szabad.  

 

Álláspontom az eddigiek alapján: rendszeres minőségi karbantartással az A2 teljes birtoklási költsége normális előélettel megvásárolva sokkal alacsonyabb, mint bármilyen mai új autó hasonló költsége az éves amortizációval együtt.

Pl. miénk 10 éve van meg, törésmentesen szervízkönyvvel karbantartva került be. Ezidáig sok hidegindítással, várossal eléggé komoly igénybevételnek volt kitéve (-mostanáig. Mostanra lett mondjuk úgy:  "hobbiautó"). Az elmúlt évtizedben sosem hagyott ott senkit, s elég volt évente 1x szervízbe vinni a szokásos dolgokra. A motortérben és kipuffnál gyári alkatrészeket kapott, de máshol is szinte(sok nem kellett)  Szerintem ez nem egyedi eset - ahogy látom - sok más felhasználónál is hasonlóan alakult.

Most 240e körül vagyunk, és több év után most kapott egy komolyabb karbantartást: a gyári elsőszerelt két alsó lengőkart ki lett cserélve, ki kellett takarítani a hátsó féket, elöl a szívótraktust, kellett egy új gyári diag szonda, a váltókar kotyogás megszüntetéséhez egy fura alu alkatrész, és mivel a 20 éves hátsó rugóval nem voltam elégedett, kerültek immár hátulra is (a hozzá való, ötszemélyes specifikációjú) új rugók és telók. A kerékcsapágyak még eredetiek (cseréltetni gondoltam, de még halkak, pedig Bp-en is ment valami 50-60e km-t) a kupplung is még elsőszerelt, de még várhatóan több évig jó lesz, azt is hagytuk. 

Most, hogy így kicsit "megfiatalodva" belevág a harmadik x-be, úgy működik ismét, mint egy pár éves autó, amilyenből átülve a vezetésében, a vezetési környezetben nincs érdemi különbség - ez pedig egy szuper érzés.  Ja, és a hatóság végre átírta, hogy nem 4, hanem 5 személyes, ehhez PoHu-s igazolást a józan észre hallgatva nem kértek (elég volt benézni a három fejtámlára és 3 övre).

Előzmény: Octi19 (6878)