hal9000 Creative Commons License 2000.01.17 0 0 971
A leselejtezés, azért történt mert a gépek elérték maximális üzemidejüket, vagy leszállást vagy lejárt a kölcsöngép kölcsönzési ideje, vagy összetört, lelőtték, vagy már gazdaságosan nem volt javítható. Egyébként idén helyezett repülőgépet újra üzembe a Malév, a HA-LCO és a HA-LCN lajstromjelű 154-est. Ezek elöbb nagyjavításon voltak a gyárban (hajtóműcsere, némi karbantartás, mármint a gépet csavarokra szétszedték, és összerakták) De azért figyelembe kell venni, hogy bizonyos (EU) előírások miatt (zaj, környezetszennyezés) igen csak nagy birságot kell kifizetni, Moszkvába, Varsóba, és a többi volt cuculista országba azért még elmegy, hiszen az ott müködő nemzeti légitársaságoknak is sok 154-ese üzemel még.
Szerintem nagyon elegáns, szép gép a154-es csakhát kicsit talán kezd elavulni. Az üzemanyagfogyasztás pedig, hát felszállás, emelkedés közben 15 tonna/h a fogyasztás, egy 737-400-nak pedig úgy 6 tonna/h és a két gép azért kb egyforma paraméterekkel rendelkezik.
Előzmény: Messer (970)