Octi19 Creative Commons License 2022.02.14 0 0 6886

Ez is, mint minden erősen relatív. Elsősorban használat függő a dolog, de vitathatatlan az is, hogy 20 éve a technológia már képes volt olyan tartós termékeket gyártani amit még egyszer 20 évvel azelőtt még nem igen. Kedvenc példám a mai olajcsere intervallumok összehasonlítása a '70-es '80-as években általános javítási igényekkel. Egy mai motorban jobb esetben a harmadik, vagy max a negyedik olajcserét végzik olyan futás mellett, mint amilyennél 40-50 éve motorgenerált csináltak! ...és a mai motorok többsége ilyen olajcsere periódusok mellett is 250 ezer km után is még remek kondiban van!

Egy haverom vett nemrég egy ~110 ezret futott autót és szentül meg volt győződve arról, hogy keresni kell hozzá valami olcsó kuplung szettet, mondván "a Ladákban ilyenkor már a harmadik ment tropára ebben meg még a gyári van!"

Jelzem, a kuplung úgy működött mint ahogy egy új autóban is működne. Alig bírtam meggyőzni, hogy legalább addig várjon már a beszerzéssel amíg néha-néha tapasztal valami olyasmit amit legalább messziről rá lehet fogni a kuplung fáradására.
Sok ember nem tudja elengedni a múlt tapasztalatait, vagy amiket legfeljebb hallott a múltról, mert ezek többsége még nem is élt 40-50 evvel ezelőtt, de érdekes módon mindnek első kézből való tapasztalatai vannak a "nagy"időkről... ;-)

Előzmény: Törölt nick (6885)