Újlaki Creative Commons License 2000.01.14 0 0 921
Dzsabónál ami az előnye, az a hátránya. A nagy tömegű és tehetetlenségi nyomatékú gépet valóban kevésbé dobálja a turbulencia, de lehet, hogy a szerkezetet ez jobban igénybe vezsi; nem tudom. Egy viszont biztos: a szélnyírásba került Cessna 152 néhány másodperc alatt felgyorsul a szélsebességhez, és megússza. A Dzsabó pedig átesik és nyekk, mert nincs ideje alkalmazkodni.

A 767-esről: a kéthajtóműves gép mindig "agresszívebb", mint három- vagy négyhajtóműves társa, mert annál a "one engine out" állapot egy megmaradt hajtóművet jelent, míg a többinél kettőt ill. jármat. Márpedig n-1 hajtóművel folytatni kell tudni a felszállást; ez azt jelenti, hogy a kéthajtóművesnek majdnem dupla a normál tolóereje a szükségeshez képest, a háromhajtóművesnek csak plusz 33 százalék, a négyhajtóművesnek csak plusz 25 százalék tolóereje van. Ez látszik is a felszálló gépeknél.

Előzmény: noidea (920)