Újlaki Creative Commons License 2000.01.14 0 0 915
Ízlésről nem szabad vitatkozni. ;-)

Küldj egy repülős képeslapot!

A Comet-4 volt az első, és elsőnek lenni bizony nem könnyű. Én egyébként 26 esetről tudok, igaz, ebből nem mindnél lezuhant a gép, volt ahol túlfutott, kisodródott stb. Egy másik forrás 20 lezuhant és 7 más módon összetört gépet említ.

A Cometnél két nagy pechszéria volt. Az első a prototípusokat érintette, talán hármat törtek össze, mert hibás repülési eljárást dolgoztak ki (pontosabban, nem dolgoztak ki helyeset) a felszálláshoz. A berepüléseknél, mivel még nem ismerték kellően e gépek aerodinamikáját, az egyenes szárnyú, légcsavaros gépeknél is használt felszállási módot alkalmazták: amikor már "elég gyorsan" gurult a gép, elemelték az orrát felszálló helyzetbe, és várták, hogy majd elemelkedik. A gép azonban nem gyorsult, végigrohant a pályán és összetört. Néhány eset után rájöttek, hogy a korai elemelés és a nagy állásszög miatt a gép eleve "átesett" szárnnyal gurul, és soha nem tudott volna felszállni, akármilyen hosszú a pálya. Akkor módosították az eljárást, letett orrkerékkel gurultak, és csak a megfelelő sebesség elérése után, lassan emelték fel a gép orrát.

A másik probléma, két katasztrófa, már utasokkal, tervezési hiba miatt történt: a túlnyomásos kabin a szögletes ablakoknál repedezni kezdett, és pár felfújás-leeresztés után egyszerűen szétrobbant a törzs. Mire kijavították a hibát, elvesztegették a 3 éves műszaki-technológiai előnyt.

Előzmény: Törölt nick (914)