Egyébként, elvben a vasút képes kb a legmagasabb utazási komfortot nyújtani, reális sebesség mellett (komfortban a hajó tud még győztes lenni). Az más kérdés, hogy erre mennyire van igény, és mennyire lehet megvalósítani.
A relatív (nem tudom jó szó-e tehát az idő érzetét) utazási időt szerintem meghatározza, hogy az utazás mennyire fárasztó, és az autóvezetés az az.
A legrosszabb az, amikor tömött buszon, rossz úton, sűrűn megállva kell utazni, sok fékezés lassítás, megállónként tolakodás, utat kérnek, utat adok, sokszor kell átszállni, az átszállás rossz, gyaloglásos, bizonytalan.
A legjobb, amikor sűrűn, pontosan jár egy kényelmes, bőséges terekkel rendelkező jármű, szinte mindig van ülőhely, és kb starttól célig visz és sima futású, kevés gyorsítás-lassítás van.
A másik: közlekedési infra nem 5-10 évre szól, hanem sokkal többre, és ez akár lehet több száz év, de akár 1000 év is, például a középkorban a római utak még használatban voltak (és, gond is volt, hogy addigra kicsit elhasználódtak), és a mai úthálózat is sok esetben ezt követi. A vasúti nyomvonal is ilyen, az utak vonala is, a hajózási utak is. Lehet, hogy most épp nem kell, de a helye az nem 5-10 évre, nem is 40-re szól, hanem sokkal többre (a váci vonal már a 200 év felé közelít, pl, vasúton - 176 év!).