2022 = Építsük vissza a Drégelypalánk - Ipolyság vicinális hiányzó kilométereit:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe44ldNJZ7u0QkvOg4ohH-W0WznPtZ_sSgODxpxhFIgp0pZAg/viewform
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
2006 nyara :

2006 nyarán egy szép napsütéses napon kb. 300 fő vágott neki Drégelypalánk vasútállomástól a vasút régi nyomvonalán Hont községen keresztül Ipolyság városa felé gyalog.
Azért papírvonat volt a címe ennek a képnek az akkori sajtóban, mert keménypapírból készítettek egy mozdonyt amit Dpalánk vasútállomás felvételétől- pár száz méteren át - a vonalzáró földkúpig toltak.
Onnan gyalog ment a menet tovább.
Mivel a nyomvonal nem volt kitisztítva ezért tényleg susnyáson át, bozóton át, bogáncsokon át kellett haladni.
Azonkívül nem halálos módon de a pálya hűlt helye is végig emelkedik.
Hontra már erősen megfogyatkozott csapat érkezett.
Ipolyságra pedig kicsivel kevesebb mint 100 fő.
A sági vasútállomáson a helyi polgármester mondott beszédet.
Volt öröm.
Volt kaja.
Volt politikai támogatás, még ha ez a támogatás csak amolyan háztömbkörüli szintű volt is.
Minden rendben volt.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
A gond két-három nappal később kezdődött.
Mint ahogy a mostani fenti kezdeményezést (kérdőívet) elindító olvtársunk kezdeményezése is ott bukna el, hogy Beke Kata után szabadon :
Jesszus Mária, mi lesz ha győzünk ?
Mi van ha kerítenek hozzá EU pénzt és az EU megépíti nekünk a Drégelypalánk-Ipolyság (7 km) vasútvonalat ismét ?
Mit csinálunk másnap ?
Jó-jó a Bgyar-Drégelyi Bz ezentúl nem Drégelyen végez hanem tovább megy Ipolyságra.
Eddig a Bgyarmat-Drégely szakaszon volt kb. 10 utasa, most lesz 11 utasa ?
A túloldalon szintén egy szóló Bz pilinckázik ide-oda, kb. szintén 10 fő illetve az alatti utasszámmal.
Az újjáépítést megszervezők megkapják a maguk kitüntetéseit, mi pedig létrehoztunk egy újabb Kötegyán-Szalonta vonalat ahol a vonaton határt átlépők átlagos száma azért 3-4 fő, mert 2 fő vasutas (mv. vjv.) mellett hol 1 fő, hol 2 fő igazi utas is van?
Elköltünk rá kb. 12-15 milliárd forintot.
Ok.
Ha ezt a 12-15 milliárd forintot Drégelypalánk és Hont községeknek ajánlanánk fel, hogy döntsék el ők maguk mire akarják költeni :
- a vasút vissza építésére ?
- vagy falujukra ?
mennyi százalékot kapna a vasút a helyi népszavazásokon ?