trizs77 Creative Commons License 2022.02.01 -1 0 167

2022 = Építsük vissza a Drégelypalánk - Ipolyság vicinális hiányzó kilométereit:

 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe44ldNJZ7u0QkvOg4ohH-W0WznPtZ_sSgODxpxhFIgp0pZAg/viewform

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

2006 nyara :

 

 

 

2006 nyarán egy szép napsütéses napon kb. 300 fő vágott neki Drégelypalánk vasútállomástól a vasút régi nyomvonalán Hont községen keresztül Ipolyság városa felé gyalog.

 

Azért papírvonat volt a címe ennek a képnek az akkori sajtóban, mert keménypapírból készítettek egy mozdonyt amit Dpalánk vasútállomás felvételétől- pár száz méteren át -  a vonalzáró földkúpig toltak.

 

Onnan gyalog ment a menet tovább.

 

Mivel a nyomvonal nem volt kitisztítva ezért tényleg susnyáson át, bozóton át, bogáncsokon át kellett haladni.

Azonkívül nem halálos módon de a pálya hűlt helye is végig emelkedik.

Hontra már erősen megfogyatkozott csapat érkezett.

Ipolyságra pedig kicsivel kevesebb mint 100 fő.

 

A sági vasútállomáson a helyi polgármester mondott beszédet.

Volt öröm.

Volt kaja.

Volt politikai támogatás, még ha ez a támogatás csak amolyan háztömbkörüli szintű volt is.

Minden rendben volt.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A gond két-három nappal később kezdődött.

Mint ahogy a mostani fenti kezdeményezést (kérdőívet) elindító olvtársunk kezdeményezése is ott bukna el, hogy Beke Kata után szabadon :

 

Jesszus Mária, mi lesz ha győzünk ?

 

Mi van ha kerítenek hozzá EU pénzt és az EU megépíti nekünk a Drégelypalánk-Ipolyság (7 km) vasútvonalat ismét ?

Mit csinálunk másnap ?

 

Jó-jó a Bgyar-Drégelyi Bz ezentúl nem Drégelyen végez hanem tovább megy Ipolyságra.

Eddig a Bgyarmat-Drégely szakaszon volt kb. 10 utasa, most lesz 11 utasa ?

A túloldalon szintén egy szóló Bz pilinckázik ide-oda, kb. szintén 10 fő illetve az alatti utasszámmal.

 

Az újjáépítést megszervezők megkapják a maguk kitüntetéseit, mi pedig létrehoztunk egy újabb Kötegyán-Szalonta vonalat ahol a vonaton határt átlépők átlagos száma azért 3-4 fő, mert 2 fő vasutas (mv. vjv.) mellett hol 1 fő, hol 2 fő igazi utas is van?

 

Elköltünk rá kb. 12-15 milliárd forintot.

Ok.

 

Ha ezt a 12-15 milliárd forintot Drégelypalánk és Hont községeknek ajánlanánk fel, hogy döntsék el ők maguk mire akarják költeni :

 - a vasút vissza építésére ?

 - vagy falujukra ?

mennyi százalékot kapna a vasút a helyi népszavazásokon ?