Racilaci Creative Commons License 2022.01.31 0 2 157

Ez a topik egy megye közösségi közlekedése rendbe tételének megvitatására lett megnyitva.

 

Ez Mo. (talán) legkisebb és egyértelműen legszegényebb megyéje. Összesen lakják 200 ezren, az egyik legalacsonyabb ebben a megyében a népsűrűség, ráadásul a domborzati viszonyok sem könnyűek. Kevesen lakják, cserébe viszont se felsőoktatási intézmény, se kiemelt turisztikai vagy ipari központ, se jelentős átmenő forgalom nem növeli az ideirányuló forgalmat. Szerintem az ország másik 18 megyéjében élő 9,6 millió ember közül messze azok vannak a legeslegtöbben, akik max. 1-2-szer jártak életükben Nógrádban. 

 

Ilyen peremtényezők mentén most már 150 hozzászólás óta megy a lamentálás egy olyan közlekedési eszközről, amihez az infrastruktúra kiépítése, felújítása, szinten tartása óriási pénzekbe kerül, cserébe a nem közvetlenül az infarstruktúra mellett élők jó eséllyel teljesen kívül is esnek az áldásaitól, s amely vasúti eszköz jól láthatóan a kiemelt politikai figyelmet kapó projektek (pl. tram-train Csongrádban) kapcsán sem fog sosem megtérülni.

 

 

Ha Nógrád megye közösségi közlekedésének rendbe tételéről szeretnénk beszélgetni, akkor első lépés a vasúti fejlesztés témakörének zárójelbe tétele (hogy úgy mondjam: elfelejtése).