Macimedve Creative Commons License 2000.01.13 0 0 16
Tegnap este valamelyik híradóban azt mondták, hogy Ibolyka elismerte, hogy ő utasította a rendőrt az intézkedésre. Aztán később finomítottak a híren, hogy nem utasította a sofőrt, de helyeselte az intézkedést.

Ideírná már valaki, hogy kinek és mikor szabad kék lámpát használnia (rendőrön, mentőautón, tűzoltón kívül)? Mert úgy emlékszem, pár évvel ezelőtt a sorozatos balhék miatt eléggé megszigorították.

Milyen jogon vette el a kormányőr a kulcsot? Miért hagyta magára az őrzött személyt? Van-e joga egy autót megállítani? Mert kék lámpája és sötét öltönye bárkinek lehet.

Hogy mi lenne, ha az áldozat nem Kökényné lenne? Semmi. Jól megbüntetik, elveszik a jogosítványát száz évre, és senki nem tudja meg. Most pechjük volt.

Egy kultúrállamban (Európa) egy ilyen malőr után az IGAZSÁGÜGYMINISZTER (másik is, de ő főleg) nem védelmébe veszi a sofőrt, hanem felajánlja lemondását. Amit illik elfogadni.
De egy komoly vizsgálat mindenképpen történik. Onnan kezdve, hogy miért kellett kék lámpával száguldozni.

Én elég sokat járok az Alkotmány utcában, ott ha az ember fél órát áll, biztosan lát néhány A6-ost amint szirénázva megy át a piroson. Nem valószínű, hogy ezt mindig jogszerűen teszik. A Várhegyit pl. még soha nem láttam kék lámpa nélkül. Márpedig neki biztosan nincs ehhez joga a törvény vagy rendelet szerint. Hacsak nem valami külön engedéllyel.... Itt jut eszembe: a KRESZ szerint megkülönböztető jelzéses gépjárművet csak külön PÁV vizsga után szabad vezetni. Ezeknek az uraknak mindnek ilyen jogosítványuk van?

Engem az ősszel az M7-en szorított le egy kéklámpás Passat, ami a FIDESZ valamelyik pártrendezvényére igyekvő konvojt kísérte a kormányüdülőbe. Szakadt az eső, szabályosan autóztam kb. 100-al a külső sávban. A belső sávban érkező konvoj egyik kísérőautója a két sáv között haladva szorította le a kocsikat. Az ismert minőségű út leállósávján csak óriásit fékezve tudtam lassítani és félreállni. SZVSZ csak a rutinom mentett meg. Ha kezdő vagyok, most nem levelezgetnék....
Szerintetek mennyit lehet nyerni időben Bp-Aliga között, ha az ember ámokfutó módján száguldozik a délutáni csúcsforgalomban?

Más: naponta közlekedve a városban gyakran látom, hogy az autósok a mentőt, tűzoltót szinte mindig elengedik. (ha lehet) A rendőrnek ezért már jobban meg kell küzdeni. De kivel nem fordult még elő, hogy a szirénázó rendőrautót elengedte, aztán látta, hogy a rendőr kikapcsolja a szirénát és bemegy a boltba reggelit venni. Vagy pirosnál a rendőr bekapcsolja a szirénát, átmegy aztán szép kényelmesen autókázik tovább. Ha meg szükség van rájuk, órákig nem kerülnek elő.
Az állami autók sofőrjei (meg a hátul ülő hatalomtól begőzölt főnökeik) többnyire agresszív f.....k. Nekik mindent szabad. Ők a törvények felett állnak. Egyre jobban emlékeztet a stílus a megyei pártitkárok meg XY főelvtársak „nekem mindent szabad” stílusára.