trizs77 Creative Commons License 2022.01.29 0 0 148

Biztos vagyok benne, hogy egy Drégelypalánk - Ipolyvece - Dejtár - Balassagyarmat nem busz kontra vasút harcról szól.

 

Úgy gondolom az egyéni közlekedés mai kb. 70%-os aránya - ott is - egy évtized múlva közel lesz a 80%-hoz.

 

A maradék 20%-n fog osztozni a busz és a vonat.

 

               - Drégelypalánkon a vasútállomás a falu lakói kb. 80%-nak kiesik.

Távolságban is és szintkülönbségben is.

A helyközi busznak a falu Fő utcáján is van megállója és a Honti utcában is.

Itt tehát - szerintem - nem az a vízválasztó, hogy melyik eszköz indul 5 perccel előbb.

 

                   - Ipolyvecén kicsik a távolságok.

De a vasúti megálló a falutól délre található.

A helyközi busz pedig három helyen is megáll a faluban.

 

           - Dejtáron a vasútállomás a falu központjától 1900 méterre észak-keletre található.

Így onnan vagy oda, komoly vasúti utasforgalom nincs.

Egy-két vasutas azért felszállhat naponta ott.

 

A három érintett település még annyi közforgalmú utast sem ad együtt, hogy egyik eszköznek elég lenne.

De itt kétfajta eszköz dolgozik.

 

Az egyéni közlekedési eszközök (autó, motor) részaránya növekedésének megállítására reális esély nincs.

 

S akkor még nem tárgyaltuk ki azt, hogy ha már beért az említett útirányból a busz és a vonat Balassagyarmatra ott melyik eszközről hány helyen lehet leszállni ?

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Úgy gondolom itt strukturális kérdésekre kell válaszokat adnunk, nem arra, hogy X vonat vagy busz 7.05 helyett ezentúl 6.55-kor induljon.

 

 

 

 

Előzmény: névtelen (147)