trizs77 Creative Commons License 2022.01.22 -1 0 90

A megyeszékhelyek mindíg harcoltak a közvetlen vonatokért a fővárosba.

 

Ennek vannak praktikus okai is, meg presztizs okai is.

 

Részben érthető.

 

Egerből hétköznap 28 olyan autóbusz indul a fővárosba, ami átszállás mentes.

A menetidő 1,40 és 2,40 között szóródik attól függően, hogy gyors/express járat vagy lassú járat.

 

E mellé kérték a közvetlen vonatokat.

Megkapták.

Annak ára van.

Nem pénzben ára hanem vasúti forgalomtechnikai ára.

 

Hisz ugyanígy követeli a közvetlen vonatokat Gyöngyös és Jászberény is.

Ennyi utas viszont nincs a rendszerben.

 

Nem írigylem azt a vasúti menetrend tervezőt akihez befutnak a városi és politikai kívánalmak a közvetlen vonatokról, és neki "csak" az a dolga, hogy beillessze a rendelkezésre álló pályakapacitásba.

 

Ha jól csalódom akkor a 80a-ra :

     - óránként 4 elővárosi személy vonatot kíván elérni a Fürjes-Vitézy féle társulat, vagy Hatvantól, vagy Gödöllőtől,

     - két óránként egy közvetlen vonatot kér Sátoraljaújhely,

     - óránként kell egy IC Miskolcról,

     - óránként egy közvetlen vonatot kér Balassagyarmat,

     - óránként egy közvetlen vonatot kér Salgótarján,

     - óránként egy közvetlen vonatot kér Gyöngyös,,

     - óránként egy közvetlen vonatot kér Eger,

     - óránként egy közvetlen vonatot kér Jászberény,

 meg akiket kifelejtettem.

 

Nem lehetetlen.

De igen bonyolult.

 

Mindenki máshogy áll ehhez hozzá.

Nem annyira az eszével, inkább a szívével.

Ha a másik városból van, akkor tőlünk is legyen.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Kedvenc témám a Debrecen - Eger.

Volt közvetlen vonat.

Állandó problémával, majd mindennapos késésekkel.

 

Van most hétköznaponként és irányonként 9-9 közvetlen, átszállás mentes busz a két megyeszékhely között.

A buszokon - egész napra vetítve - nincs 9x10 végig utazó.

Még a megye határt átlépők is inkább 20 fő alatt vannak mint felette.

 

De egy hobbista csoport aktív és hangos kampányt folytat a Debrecen-Eger vonatok vissza állításáért.

Nem annyira az utasok miatt, hisz azok egy negyed Bhv  kocsit se töltenek meg, hanem a dolog önmagáért.

 

Ilyenek miatt is örültem mikor Angyal K olvtárs létrehozta ezt a topikot.

Ne az érzelmeink vezéreljenek hanem az eszünk.

 

Ne azt akarjuk, elérni, hogy legyen valami Debrecen és Eger között, hanem a lelkesedés helyett azt a kérdést tegyük fel, hogy mi a cél ?

 

A cél az, hoy két óránként kb. 10 főt, kulturáltan eljuttassunk Debrecenből Egerbe.

Ha a köztes településeket is figyelembe vesszük akkor nem 10 főt hanem 20 főt vagy 30 főt kell eljuttatni.

Ez a cél.

 

S itt jön az eszközválasztás kérdése.

Eszközvallásuként függetlenül a feladattól, letegyük a voksot egy nekünk tetsző eszköz mellett, vagy a célhoz rendeljünk eszközt ?

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: névtelen (88)