A megyeszékhelyek mindíg harcoltak a közvetlen vonatokért a fővárosba.
Ennek vannak praktikus okai is, meg presztizs okai is.
Részben érthető.
Egerből hétköznap 28 olyan autóbusz indul a fővárosba, ami átszállás mentes.
A menetidő 1,40 és 2,40 között szóródik attól függően, hogy gyors/express járat vagy lassú járat.
E mellé kérték a közvetlen vonatokat.
Megkapták.
Annak ára van.
Nem pénzben ára hanem vasúti forgalomtechnikai ára.
Hisz ugyanígy követeli a közvetlen vonatokat Gyöngyös és Jászberény is.
Ennyi utas viszont nincs a rendszerben.
Nem írigylem azt a vasúti menetrend tervezőt akihez befutnak a városi és politikai kívánalmak a közvetlen vonatokról, és neki "csak" az a dolga, hogy beillessze a rendelkezésre álló pályakapacitásba.
Ha jól csalódom akkor a 80a-ra :
- óránként 4 elővárosi személy vonatot kíván elérni a Fürjes-Vitézy féle társulat, vagy Hatvantól, vagy Gödöllőtől,
- két óránként egy közvetlen vonatot kér Sátoraljaújhely,
- óránként kell egy IC Miskolcról,
- óránként egy közvetlen vonatot kér Balassagyarmat,
- óránként egy közvetlen vonatot kér Salgótarján,
- óránként egy közvetlen vonatot kér Gyöngyös,,
- óránként egy közvetlen vonatot kér Eger,
- óránként egy közvetlen vonatot kér Jászberény,
meg akiket kifelejtettem.
Nem lehetetlen.
De igen bonyolult.
Mindenki máshogy áll ehhez hozzá.
Nem annyira az eszével, inkább a szívével.
Ha a másik városból van, akkor tőlünk is legyen.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Kedvenc témám a Debrecen - Eger.
Volt közvetlen vonat.
Állandó problémával, majd mindennapos késésekkel.
Van most hétköznaponként és irányonként 9-9 közvetlen, átszállás mentes busz a két megyeszékhely között.
A buszokon - egész napra vetítve - nincs 9x10 végig utazó.
Még a megye határt átlépők is inkább 20 fő alatt vannak mint felette.
De egy hobbista csoport aktív és hangos kampányt folytat a Debrecen-Eger vonatok vissza állításáért.
Nem annyira az utasok miatt, hisz azok egy negyed Bhv kocsit se töltenek meg, hanem a dolog önmagáért.
Ilyenek miatt is örültem mikor Angyal K olvtárs létrehozta ezt a topikot.
Ne az érzelmeink vezéreljenek hanem az eszünk.
Ne azt akarjuk, elérni, hogy legyen valami Debrecen és Eger között, hanem a lelkesedés helyett azt a kérdést tegyük fel, hogy mi a cél ?
A cél az, hoy két óránként kb. 10 főt, kulturáltan eljuttassunk Debrecenből Egerbe.
Ha a köztes településeket is figyelembe vesszük akkor nem 10 főt hanem 20 főt vagy 30 főt kell eljuttatni.
Ez a cél.
S itt jön az eszközválasztás kérdése.
Eszközvallásuként függetlenül a feladattól, letegyük a voksot egy nekünk tetsző eszköz mellett, vagy a célhoz rendeljünk eszközt ?