"Az a dogma, hogy a tömeg azért, csak azért buszozik mert nincs megfelelő vasút, megdőlt."
Szerintem nem dőlt meg. Akkor dőlt volna meg, ha a busz eljutási időben legalább ugyanazt tudta volna nyújtani, mint a vasút. De amíg a busz Egerben és Zalaegerszegen bemegy a központba, miközben a vasútállomás eléggé kieső helyen van, addig a többségnek csak akkor nem romlana az eljutási ideje, ha a vonal legalább 10-15 perccel gyorsabb lenne vasútállomástól vasútállomásig, mint a busszal autóbuszállomástól autóbuszállomásig. Ez pedig nem valósult meg, Egrerbe a busz 1.40, a vonat 1.48.
Hogy azért ontopic is legyen: Salgótarján azon nagyon kevés városaink egyike, ahol a vasútállomás ideális helyen van. A legszűkebben értelmezett városközpontban, autóbuszállomás mellett, rengeteg helyi járat által érintve. Ez alapján igen jó esélye lehetne a vonatnak. Szinte minden más viszont ellene szól: Kicsi város, hálózatilag szárnyvonal végén van, nincs tovább ország, csak a város és az odáig tartó szakasz lakosainak kellene megtölteni a vonatokat, ami elég esélytelen.