trizs77 Creative Commons License 2022.01.21 -1 0 81

Ezt a MÁV-START készítette kb. 2010-ben, a 2011 februári előző évi jelentéséhez amit a minisztériumba küldött.

 

Akinek nincs meg, mentse le.

 

Minket most csak a táblázat

       - 52. sora mely a 75-ös számú vasútvonalról szól,

       - az 55.sor ami a 81-es vasútvonalról szól,

       - és a táblázat 63.sora mely a 78-as vasútvonalról szól érdekel.

 

A 75-ös vasútvonal - 2010-es árakon, termelt kb. 129 millió Ft.- bevételt, miközben a vonal egy évi üzemeltetése kb. 1022 millió forintba került.

A vonal költségfedezeti aránya 13%-os volt.

Tehát a vonal üzemeltetéséhez szükséges összeg kb. 87%-t közpénzből fedeztük.

Ok.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A 81-es vasútvonal - 2010-es árakon, termelt kb. 212 millió Ft.- bevételt, miközben a vonal egy évi üzemeltetése kb. 1722 millió forintba került.............(hiába a csörgős üzem az drága)

A vonal költségfedezeti aránya 12%-os volt.

Tehát a vonal üzemeltetéséhez szükséges összeg kb. 88%-t közpénzből fedeztük.

Ok.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A 78-as vasútvonal - 2010-es árakon, termelt kb. 101 millió Ft.- bevételt, miközben a vonal egy évi üzemeltetése kb. 1187 millió forintba került.

A vonal költségfedezeti aránya 9%-os volt.

Tehát a vonal üzemeltetéséhez szükséges összeg kb. 91%-t közpénzből fedeztük.

Ok.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Az Egerszalóki Hársfa sörözőben mostanában az a mondás járja a negyedik korsó sör után, hogy igaz, hogy a 81-es vasútvonal 2010-ben hozott 212 millió forint bevételt, de 9 évvel később már ennek csak a kb. kétharmada folyt be a kaszába.

Ok.

 

Jobb lenne ezt a MÁV-START-tól tudni, de ha nem teszik közzé, akkor olyan kalappal köszönünk amilyen van, most Egerszalóki Hársfa "hiteles" kalapunk van..................:-))

 

A költségek nem tudom milyen arányban növekedtek 10 év alatt, tehát ha a 81-es vonal 2010-ben 1722 millióba került egy év alatt, akkor mennyibe kerülhet most?

 

Egy biztos .

Az a vasútvonal most biztosan nem termeli ki az éves költségeinek 12%-t mint akkor.

Olvtársaim saccolhatnak, hogy ma mennyi az akkori 12% ?

 

Saccoljatok nyugodtan, én sem tudom.

 

 

Előzmény: trizs77 (80)