"Kivéve ha egy mellékútról fordulsz rá az útra, ami a sorompó felé vezet. És a ráforduláskor a főút
forgalmát figyeled, és nem azt, hogy ráfordulás után milyen a sorompó színe."
Egyáltalán nem mindegy, hogy egy bizonyos út - vasút pályaszinti keresztezése és egy adott helyszíni
út-geometria (az átjáróhoz közeli betorkolás is) milyen veszélyes forgalmi helyzetet hoz létre az adott keresztezésben. Éppen emiatt van az, hogy az átjáró biztosítására vonatkozó szakhatósági határozat megszerkesztése és kiadása - az érintett vasúti Igazgatóság (a terület tekintetében érintett, elsőfokú
vasúti szakhatóság közreműködéésével a területileg illetékes közúti szakhatóság (Így aMegyei közúti Igazgatóság, vagy Megyei Önkormányzat Közlekedési Ügyosztálya feladata és a határozatot minden
esetben a közúti és a vasúti közlekedési szakemberek előzetes hatósági, helyszíni bejárásával és az
azt követő egyeztetések nyomán hozzák meg és adják ki. Az általad felhozott paraméterek esetén,
ha a betorkoló, alárendelt út a szintbeni keresztezés közvetlen közelében, az útátjáróhoz közel van,
ez esetben egy ismétlő sorompó-fényjelző kihelyezését írhatja elő a hivatkozott, az átjáró biztosítási
módjára vonatkozó szakhatósági határozat. Az ismétlő sorompó - fényjelzőt ebben az esetben, úgy
kell kihelyezni, hogy annak jelzőlapja a betorkoló út irányába mutasson. Az ilyen helyen szükséges
fokozott figyelmet ebben az esetben sem pótolhatja, helyettesítheti a gépjárművezető figyelmes,
vagy éppen figyelmetlen magatartása. Ez talán érthető.