Racilaci Creative Commons License 2022.01.21 -1 0 68

Egyetértek Trizzsel: nem szomorkodni kell, hanem végiggondolni különböző opciókat.

 

Viszonylag gyorsan és konfliktusmentesen végiggondoltuk, hogy nem lehetetlen, de szinte teljesen felesleges nagyívű vasúti beruházásokban gondolkodni: évtizedekre elszipkázza a térség közösségi közlekedésére fordítható pénzt, miközben nem old meg semmit. 

 

(Persze ez nem jelenti azt, hogy egy ilyen beruházás a., nem fog megvalósulni; b., akár ezen a topikon is magától értetődő módon nem írja le, hogy ez bizony nem zsákutca; csak épp nem lehet könnyen észérvekkel megtámogatni.)

 

 

Ezzel együtt a szinten tartás vagy a romlás lassítása reális és fontos cél volna. 

 

 

A kérdés tehát: hogyan lehet Nógrád megye közösségi közlekedését értelmesen, jól, hatékonyan, az ott élők életminőségét javító módon megszervezni?

 

 

Gondolnám, hogy az alapvető szegmensek itt is ugyanazok:

 

Kielégítő-e a:

- megyeszékhely és főváros összekötése?

- nem megyeszékhely és a főváros összekötése?

- megyeszékhely és a szomszédos megyeszékhelyek, szomszédos nagyobb megyei centrumok, települések összekötése?

- megyeszékhely és távolabbi, országos jelentőségű (pl. felsőoktatási, orvosi) centrumok összekötése?

- megyeszékhely és a megyéhez közel eső külföldi nagyobb város / városok összekötése?

- megyeszékhely és a többi megyei térség (járás) összekötése?

- megyeszékhelyen kívüli, megyén belüli térségek összekötése?

- az egy járáson belüli közlekedési pók működése?

- a járási pókok összekötése?

 

 

Az utas számára tkp. tökéletesen mindegy, hogy mindez busszal vagy vonattal van-e megoldva. A kérdés az, hogy meg vannak-e oldva?