Köszi, home office-ban:( De értem a tréfát...
A cikkről: először is kell a forráskritika.
Mert a magyarépítők.hu elfogultságát, sőt elkötelezettségét az előző években megjelentetett propaganda cikkek jellemzik.
Ezért kritizálható a riportalany kiválasztása is (nem a személye).
Paraméterek: legkorábban 2026-ban az M0-son építendő, 10. számú és a 11. számú főutak összekötését biztosító alig 8 km
Szakmai magyarázatok helyett általános lózungok olvashatók:
"Kijelenthető, hogy a nyomvonal kialakítása, a keresztmetszeti eltérések, a hidak, alagutak, műtárgyak száma, jellege, a csomópontok számossága miatt
a használatos kilométerár összehasonlíthatósága szinte teljesen értelmetlen, nemzetközi szinten sem alkalmazott.
Ma hazánkban egy átlagos műszaki tartalmú gyorsforgalmi út megépítésének kilométerára 4 milliárd forint körül van síkvidéken.
M100 szerződésének a maga 14 milliárd forintos kilométerára elsőre irreálisnak tűnhet, de megkérdezve a nyertes vállalkozókat, a műszaki tartalmat megismerve, ez csak sok, de nem drága...
szinte a teljes szakaszt lefedő 2x3 sávos összesen 5,2 km hosszú alagút szükségességével, bizonyára 40 milliárd forint feletti kilométeráron fog versenybe szállni."
Tehát minimum 4 év múlva kezdődhetne a kivitelezése (és 7 évig tartana)
A titkosított költség-haszon elemzések (CBA) teljesen ezen tételekből készülnek... Nem csak "szinte"...
2026 a jelenlegi (síkvidéki) árszinttel nem hasonlítható (2018-ban még 2 milliárd volt).
A prognózis (40 milliárd) osztandó kettővel, az infláció miatt.
De inkább hárommal osztható a "szinte teljes" 2x3 sáv miatt is.
2022-es árszinten ez nem több, mint 14 milliárd Ft/km és minél tovább húzódik a beruházás annál nagyobb számokat írhatnak a propagandamédiában.
De az M0 mégsem M100, ahol csak 1 km az alagúthossz.
Cinkelt lapokkal még egy laikus is nyerhet a filmekben, nemhogy a minden (Pegasus) információ birtokában lévő bennfentes - a való világban...
Maradjunk annyiban: ez a mi lenne, ha még jóslásnak is csenevész...
Archiváljuk a cikket, és majd visszatérhetünk akkor...