Puskin expressz...
"Ceglédi delta, Nyársapát-elágazás : V43 1173 Puskin-exp. V43 1084 tehervonat
Szabálytalan felzárkózás és helytelen jelzésértelmezés miatt 4,40-kor ütközött a Puskin expressz egy te-hervonat végébe. A mozdonyvezetö meghalt, 5 személy megsérült.
A 4909 sz. Puskin expressz meghaladta a 61-es sz. vörös állású térközjelzöt. Ez után feljött a vörös de a mozdonyvezetö kiiktatatta az éberségit, mert látta, hogy a következö, 39-es sz. jelzö, ami az elágazás bejárati jel-zöje is volt egyben, sárga+villogó sárgát mutat. Gyorsítani kezdett és 60 km/h körüli sebességgel hátulról beleüközött a féknehézmény (az egyik teherkocsi fövezetéke szétszakadt) miatt a térközjelzönél álló tehervonat végébe. Ennek utolsó hat kocsija, mely üveges konzerveket szállított kisiklott és oldalra dölt. A gyorsvonat mozdonya rommá lett, de kocsijai közül csak az elsö sérült meg kisebb mértékben. A pálya 200 m, a felsövezeték 500 m hosszan megrongálódott. A környék lakossága, jó szokás szerint rögtön nekiállt hazahordani az épen maradt konzerveket. A két vasúti rendész ezt nem tudta megakadályozni, a rendörség vetett véget a fosztogatásnak. A bonyodalmakat átélt maradék konzerveket vissza szállították a Nagykörösi Konzervgyárba.
A Puskin személyzete a hajnali rossz látási viszonyok között kb.150 méterröl vette észre a tehervonatot. A vonatvezetö hátraszaladt, de Balogh György ferencvárosi mozdonyvezetönek erre már nem volt ideje, Ő a helyszínen meghalt. A mozdony- és a vonatvezetö ott tévedett, hogy a fent említett jelzési képpel a jelzö nem állhatott a gyorsnak Cegléd felé. Ugyan is a sárga+ villogó sárga jelentése „szabad az elhaladás 40 km/h sebességgel, a következö jelzön 40 km/h sebességgel való továbbhaladást engedélyezö jelzés várható”. A Puskin pedig egyenesben ment volna Cegléd felé, így legfeljebb egy folyamatos vagy villogó sárga jelzési kép jelenhetett volna meg számára a 39. sz. jelzön. A Puskin expresszt 7,40-kor visszahúzták Kecskemétre és kerülö útirányon át, Lajosmizse felé továbbították M41-es mozdonnyal. A pályát 14,50-re állították helyre.
A mint a képen is látható teljesen összetört mozdonyt a MÁV selejtezte. Viszont darabokban volt még kb. 10 db gép a Ganz-MÁVAG-ban, amit a licencszerzödés miatt kitört botrány után már nem mertek kiadni. Gyakorlatilag a romokban heverö V43 1173 helyett egy új gép kapta meg annak pályaszámát."