Kormi76 Creative Commons License 2022.01.13 -1 0 123062

Szia.

 

1.4 16v-s Euro IV-es motorú a Fiatom és rángat hidegen....már korábban rákérdeztem volt helyi Fiat márkaszervíznél és ezek az erőforrások ilyenek,talán az 1.4 8V is.

Szinte lehetetlen vele kis gázzal elindulni,hiába van tökéletes állapotban(és beállítva)a kuplung az adagolhatóság sz.r.

Kis gázpedál mozdulatra is megugrik az autó,ha hirtelen felengeded a kuplungot lefullad.Ez a üzemanyagadagolás beállításának hiányossága,belenyúlni-piszkálni nem érdemes gyárilag ilyenre lett csinálva meg kell szokni a sűrű alákuplungolást.

Ha túl korán kapcsolsz fel 2.-ba akkor is rángat ez nem Suzuki,hogy 1200-1300-as fordulaton kettesbe rakhatod és tűri.

Ahogy írod 2-3 perc járatás után minden könnyebben megy,ez igy van.

Az emelt alapjárati fordulatból,ahogy megfigyeltem már kb 1 perc után visszavesz az elektronika.

Ezek a benzinüzemű gépek(és úgy a Fiatok általában)gyűlölik a telet....,minden darabosabban működik,a váltó is nehezebben veszi a fokozatokat hiába van benne Selenia lötty az egész autó kelletlenül mozog,de ahogy az átlaghőmérséklet 10-15 fok fölé megy,ezek a jelenségek nagyrészt eltűnnek.

Az olajfogyasztás a 16v-s gépeknél üzemszerű a 8 szelepeseknél nem annyira.

A gyári norma az 1.4 16v-nél 1l/1000km,gépkönyvben le van írva,először azt hittem rosszul látok de a legtöbb nem kér ennyit a sajátunk 2-3 decit fogyaszt el pedig az átlagnál jobb állapotú a járgány.

Ennek ellenére szeretem a Fiatot,a hiányosságai nagy részét megszoktam.

Előzmény: 1kabo1 (123061)