1kabo1 Creative Commons License 2022.01.13 0 0 123061

Megprobálok mindent osszedetten megválszolni. 

(Köszönöm hogy ennyien rajta vagytok a témán :)

Tehát 2 felé szedném a dolgokat.

 

1. Ez a hideg indítást követő rángatás/rángás. Ez a check engine előtt is fent állt nem azóta jelentkezett. Megpróbálom leirni a jelenséget bocs ha túl részletes. Az van hogy időjárástól függetlenül ha fél perc hideg járatás után indulok (persze hidegben 10 fok alatt jobban jelentkezik mert nyilvan lassabban is melegszik.) kuplung felengedésnél ha nem elég precízen engedem azt fel és nem elég lassan, akkor igy rángat 1et kettőt és erőtlenné válik. Ha ha tovább csúsztatom jobban szereti van hogy sikerul megelőzni a rángást ezzel. Majd ez az erőtlenség 2ezres fordulatnál jelentkezik onnan csak jóval nagyobb gázadással tudok gyorsulni de hidegen nem jó érzés rúgni. Furcsa érzés. Az első gázadásnál is rángat hidegen. Főleg hogy minden hideg indításnál más tetszik neki.(szoktam vezetni autómegosztós fiat 500at például és nem tapasztalok ilyet)

Majd ha megmozdul a vizhőfok mutató szépen minden normalizálódik és nyilván vissza is vesz az alapjárati fordulatból ez minden bizonnyal normális. Hozzátenném nincs alapjáráti fordulatszám ingadozás. Se hidegen se melegen. Ha hagyom járni 2- 3 percig nyugodtabb az indulás sokkal. Nyáron ugy nem is rángat télen 10 fok alatt néha igen.

2. Check engine probléma. Amikor jelentkezett traktorrá változott a motor hangja és leállt a 4.es henger mint utólag a diagnosztika után kideruül. Na akkor pláne semmi ereje nem volt 2ezer fölé nem is ment. Nem is mertem használni. (Nem is tudtam) a hiba gyujtás kimaradás volt.

Az olaj étvagya sem új keletű. Főleg városban és külváros egy részében van használva egy alkalommal 40-50kmert megtéve de nem az araszolós dugóban. 1000km alatt 4-5 decit eszik. A nívó pálca tetejéről a közepéig csokken ez alatt. (Ugy tudom az fél liter) Garázsban all és olaj nyom sehol nem.is volt. Vissza térve a check enginre. Olajban úszott a 4.es hegerhez tartózó gyertya. Ezt többször is ellenőrizték egy másik "tiszta" gyertyával is.

Azert cserélték a szelepszár szimmeringeket mert azt mondták ott eszi. Nem tudom hogy újra marták e a szelepfészkeket nem mondtak ilyet én pedig most hallok erről először. 185e km van benne de szerintük amugy valamivel több. Váltó nem morog semmi különöset nem hallok ha kinyomom a kuplungot vagy ha felengedem üresbe. (Nem volt zsigulim)

A kompressziós értékekről csak annyit tudok hogy jók. Hogy ezt hol mérték és mennyi volt elotte utana nem tudom. De abból indulok ki hogy csak tudják. Nem egy sufni tuning műhely.

Előzmény: amator11 (123055)