amator11 Creative Commons License 2022.01.12 0 0 123055

Szia,

 

ezek igy semmit nem mondanak távolról. Csak a szerelőd tudja.

 

Ha van időd unalmas téli estéken nézz bele pl a youtube-n a Tibi műhelye videókba, hogy miért drága a motor felújítás vagy a Toyota projekt vagy 30 éves motor megmentése. Ott jól elmagyarázzák, hogy miket kell(ene) mérni.

 

DE a te eseted:

- volt egy check engine lámpa, ahhoz tartozott egy hibakód is (gyujtás vagy égéskimaradás a 4. hengerben vagy teljesen máshová mutatott. Most rángatásnál van (akár eltárolt) hibakód?

- ette az olajat. Hogy? Autópályán egyenletes tempónál vagy állandóan tiltásig forgatva, utána motorfékkel lassulás? Mennyit? 0,2-0,4 liter ezer kilométeren vagy többet?

- kompresszió jó volt. Ok, de mennyi volt előtte és mennyi utána? Volt-e jelentős eltérés hengerenként?

-ha szelepszár szimmering környéke porszáraz volt akkor csak azért cserélték mert szét volt szedve?

-Szelepfészkeket újra marták?

- Hány km van benne?

 

 

Ha ezek után is eszi az olajat (biztos eszi és nem szivárog el valahol? ) akkor nem találták meg a problémát.

 

Hidegen rángat? Mit jelent? -6 fokban indítod és elindulás után rángat vagy +15 fokban is csinálja? Az elindulás után mit jelent? Miközben engeded fel a kuplungot vagy már felengedett kuplung után is csinálja? Minden fokozatban azonos fordulatnál jelentkezik?

- alapjáraton is ingadozik a fordulat hidegen? Hideg indításnál előfordul, hogy ha nem lépsz a gázra leáll?

 

Mi történik akkor ha beindítod, hagyod járni vagy 2-3 percig, utána is csinálja?

 

Volt Zsigulid? Vagy más szivatós autó? Ott volt jellemző, hogy ha nem jól adtad rá a szivatot, akkor hidegen (akár sebességben is) bakkecske ugrásokkal ment amig nem melegedett be.

 

Ha kuplung akkor érzed a vibrációt (ütést) miközben engeded fel?

 

Üresben morog a váltó? Ha benyomod a kuplungot akkor ez megszűnik? (kinyomó vagy nyelestengely csapágy probléma).

 

Ha csak hideg motornál csinálja és melegen nem (ide értve, hogy álló  helyzetben megvárod míg kimozdul a mutató) akkor az keverékképzési vagy esetleg gyújtási probléma. Illetve a vezérlőnek nincs elég információja arról, hogy milyen meleg a víz, főtengely jeladók nem megfelelő jelet adnak és ezért indokolatlanul elszegényíti a keveréket emiatt rángat.

 

Bármi is az egy jól körülhatárolható leírással mennék vissza a szerelőhöz, hogy ekkor és ekkor csinálja, ekkor és ekkor ezt tapasztalom.

 

De egy élőadat kiolvasás sokat lendít a dolgon.

 

Előzmény: 1kabo1 (123053)