downer Creative Commons License 2022.01.12 0 0 118854

Amiben más, hogy a szívósor változó geometriás, azon túl hogy műanyag, van benne egy lapátsor, ami 4600 fordulatnál átvált és megváltozik a légbeömlés útja. Egyenesen, direktebb módon fog a hengerekbe jutni a levegő és ez a magas fordulatszám tartományban előnyös, ahogy az alsóbb tartományban az az előnyos, amikor egy hurkot ír le a szívócső keresztmetszet. Ugyanaz az elv a levegővel, mint a vezérlésmódosító a hengertöltéssel, más beállítások előnyösek egy alsóbb és egy felsőbb tartományban, így kevésbé kell kompromisszumot kötni a motorműködtetésben. Más még a hengerfej belül, nagyobb csatornákkal, nagyobb szeleptányérokkal.

A motorblokk maga ugyanaz, mint a jelenlegi autódban és nem sok mindenre kell odafigyelni, csak hogy jó hőtűrésű szintetikus motorolajat kapjon, minél gyakrabban cserélve és hogy hidegen (az olajhőmérséklet számít) mérsékelt gázadással és fordulatszámon legyen csak terhelve.

Ez a példány átlagosan használt, korának megfelelő állapotban van ránézésre, de itthon már nem azt kell nézni, hanem hogy maradt egyáltalán belőle használható darab. Átlagon felüli darabokért kb. Svájcig kell menni, mint tettem magam is.

Előzmény: edemtoth (118853)