Pessta77 Creative Commons License 2022.01.09 0 0 1212

Sziasztok,

 

nemrég újjítottam fel egy házat, először van padlófűtésem, így elég laikus vagyok. Azért írok ide, mert bár próbáltam utána olvasni, ahányszor neki futok, mindig ellentétes infókat olvasok ki a sorok közül. Így inkább itt, az üzemeltetésben jártas fórumozók között próbálkozom. A ház, a fűtési rendszer adott, így az “itt lett elbszva” hozzászólások nekem nem segítenek, bár azokat is köszönettel veszem :) A célom, hogy a lehető legoptimálisabb legyen a rendszer, na persze, meg hogy értsék is a működését. 

 

A ház egy 2 szintes, egyelőre szigetelés előtt álló épület, új nyílászárókkal. Kazánház a pincében. Lent Kb 100 nm padlófűtés plusz egy szárító radiátor, ezek két 5-ös osztón mennek, 2 szivattyúval. A keringető szivattyúk Wilo és Gundfos, teljesítménát megnézem ha szükséges. Egy-egy osztóra kb 250-280 méter 16-os cső van kötve. Fent kb. 70-80 nm, melyből pár nm padlófűtés (fürdő), a többi pedig radiátor (4 db 2,0 m, 1 db 0,4 m plusz egy törököző szárító). Lényeges (vagy nem), hogy a radiátorok - próbaképp! - a padlófűtés előremenő hőmérsékletével üzemelnek, eddig egész jól szerintem. A rendszer úgy van kialakítva, ha nem tud ez a módszer megfelelő hőmérsékletet adni, akkor könnyen átalakítható. Fent szintén két kör van, viszont csak ott van osztó, ahol padlófűtés is van. A másik kör közvetlenül egy szivattyúra van kötve. A fűtést egy Vitodent 100 (talán 26 kW) adja, az előremenő jelenleg 38 C. És a kérdéseim: 

 

1. Az előremenő 38 fok, sajnos a visszatérőt nem tudom még mérni. Ha az emelőmagasság szerint állítottam be a szivattyút, akkor a földszinten az osztó közelében meleg volt a padló, tulsó pontján hideg. Visszatérő szintén hideg volt a kazánnál. Emeltem a szivattyúk teljesítményét, így már távolabb is meleg a padló, langyos a visszatérő. Mi az ideális különbség előre és vissza? LAssú vagy gyorsabb keringetés a jobb?