Persze nem minden gyártó gonosz, a többségük csak rá van kényszerülve a csalásra, ha nem akar tönkremenni.
A folyamat kb így szokott lefutni:
- a kiindulás pillanatában valamennyi gyártó becsületes, egyik sem hazudik
- aztán az egyik bedob egy ordas hazugságot a termékével kapcsolatban, erre a fizikából felmentett buta vásárlók elkezdik főleg az ő termékét vásárolni (és egymásnak ajánlgatni)
- a többi gyártónak csökken a forgalma, várják, hogy a hazug gyártó lebukjon és visszaálljon a régi rend, amikor senki sem vezette félre a vásárlókat
- de NEM TÖRTÉNIK SEMMI (mert a fogyasztóvéddelem csak arra mozdul rá, amire kenőpénzt kapott valahonnan, vagy politikusi utasításra), tehát a csaló cég büntetlenül simán megússza a dolgot
- a többi gyártó előbb-utóbb vagy tönkremegy (mert mindenki a csaló termékeit vásátolja), vagy ők is elkzdik utánozni a csalót.
Tehát helyreáll a gyártók közötti egyensúly, a vásárló érdeke pedig fogyasztóvédelmileg (=államilag) le van szarva :)
Mindez nem csak kályhákra vonatkozik, ugyanez történik ezernyi termék esetén.