Magyar NaBA Creative Commons License 2022.01.02 0 0 37954

Ha cél, akkor miért távlati?

A megfogalmazást Kormányos előadásából szedtem az alábbi diáról:

 

121-est a jelen infrastruktúrával kilátástalannak ítélik, politikai okokból nem kerül rá lakat teljesen. (A kormánypártokban senki sem akar Kóka és Hónig szellemi örökösébe lépni. Brüsszelben meg amúgy is kiadták a jelszót, hogy arccal a vasút felé. A "2021 a vasút éve", meg a NextGen EU zöldítési mániája mellé nagyon rossz illusztráció lenne vasútvonalak beszántása.)

 

Nem akarják a regionális szegmens vonalait regionálisként megmenteni. A megmentés nem a jelenlegi infrastruktúra fejlesztésével, hanem megszüntetésével és egy lényegében új vasútvonal felépítésével valósul meg: új al- és felépítmény, villamosítás, újragondolt megállóhelyek, kitérési lehetőségek. Elővárosi szerepkör (2, 106, 142) és/vagy tranzitszerep (136).

Előzmény: Fizolti (37951)